Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

„City Break” i „Wakacje z lotem i noclegiem” coraz bardziej popularne

infoair
11.10.2022 11:30
0 Komentarzy
W pierwszych trzech kwartałach br. Grupa eSky zanotowała rekordowe wyniki finansowe – TTV w górę o 88%, EBITDA o 70%. Największą część przychodów Grupy została wygenerowana w Europie, Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż oferty pakietowej City Break oraz Wakacje z lotem i noclegiem w górę o 61% YoY.

Wartość sprzedaży Grupy eSky za pierwsze trzy kwartały br. wyrażona w TTV (ang. Total Transaction Value) wzrosła o 88% w porównaniu do identycznego okresu w ubiegłym roku i wyniosła 2,1 mld PLN. Warto zaznaczyć, że wynik ten jest lepszy od przedpandemicznego 2019 roku – wzrost o 11%. Zysk EBITDA za trzy kwartały 2022 roku wzrósł o 70% vs 2021 i wyniósł 74 mln PLN.

Kolejny raz w tym roku możemy pochwalić się rewelacyjnymi wynikami. Jako jedni z nielicznych w branży turystycznej zamknęliśmy ubiegły rok z rekordowym w historii firmy zyskiem EBITDA. Na tym się nie zatrzymaliśmy, a obecny wynik za pierwsze trzy kwartały br. to potwierdza. Jest on nie tylko lepszy niż w poprzednim roku, lecz jest większy o 17% niż za cały zeszły rok (74 vs 63 mln PLN). Konsekwentnie wdrażamy naszą nową strategię, opierającą się na czterech filarach, które przybliżą nas do naszego celu – objęcie pozycji platformy pierwszego wyboru do organizacji podróży w regionie CEE – mówi Łukasz Habaj, prezes Grupy eSky.

W trzech kwartałach br. Europa kontynentalna odpowiada za zdecydowaną większość przychodów firmy – prawie 70% (1,4 mld PLN). W podziale na regiony, to w Europie Zachodniej firma wygenerowała 38% przychodów wyrażonych w TTV, a w Europie Środkowo-Wschodniej 32%. Z kolei udział sprzedaży w Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych wyniósł odpowiednio 19% (404 mln PLN) i 9% (197 mln PLN). Pozostałe rynki, w tym kraje Afryki oraz regionu APAC wygenerowały niecałe 2%.

Sprzedaż oferty pakietowej w górę

Osiągnięcie tak znakomitych wyników jest potwierdzeniem tego, że klienci coraz częściej sięgają po nasze usługi – nie tylko loty, lecz także oferty pakietowe City Break oraz Wakacje, które łączą w sobie lot z noclegiem. Nieustannie pracujemy nad rozwojem tego produktu i już przygotowujemy ofertę na przyszłoroczną wiosnę i okres wakacyjny. Zakładamy, że w przyszłym roku liczba sprzedanych pakietów wzrośnie dwukrotnie – dodaje Łukasz Habaj.

Grupa eSky od kilku lat prowadzi intensywne prace w zakresie oferty dynamicznych pakietów z lotem i noclegiem w ramach jednej rezerwacji. Na początku br. wzmocnienie oferty pakietowej znalazło się w nowej długoterminowej strategii firmy jako jeden ze strategicznych filarów. W trzech kwartałach br. sprzedaż pakietów wzrosła o 46% względem identycznego okresu w 2021.

Komentarze