Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chicago w centrum uwagi LOT: Pierwszy salonik biznesowy w USA otwarty

infoair
21.12.2024 07:30
0 Komentarzy

Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły nowy salonik biznesowy dla podróżnych na międzynarodowym lotnisku O’Hare w Chicago z 165 miejscami siedzącymi – poinformował LOT. To pierwsza taka inwestycja przewoźnika w Ameryce Północnej.

Rozkład lotu:

  • Jakie korzyści dla pasażerów biznesowych i premium oferuje nowy salonik PLL LOT na lotnisku O’Hare w Chicago?
  • W jaki sposób otwarcie saloniku w Chicago wpisuje się w strategię rozwoju PLL LOT na rynku amerykańskim?
  • Jakie elementy polskiej tradycji i designu zostały uwzględnione w projekcie nowego Business Lounge?

Jak podkreśla LOT, Chicago, często nazywane „Wietrznym Miastem”, to ważny węzeł komunikacyjny w Ameryce Północnej oraz miasto o szczególnym znaczeniu dla PLL LOT. „Zamieszkiwana przez jedną z największych Polonii na świecie, aglomeracja chicagowska od lat stanowi pomost kulturowy i biznesowy między Polską a USA. Obecność narodowego przewoźnika w Chicago od ponad 50 lat to wyraz uznania dla tej wyjątkowej społeczności, a nowy salonik biznesowy to odpowiedź na potrzeby pasażerów, którzy oczekują najwyższej jakości obsługi” – przekazał LOT.

Pierwszy salonik biznesowy LOT w USA otwarty
Pierwszy salonik biznesowy LOT w USA otwarty

LOT dodał, że Chicago jest jednym z najważniejszych kierunków w siatce przewoźnika. Firma realizuje bezpośrednie rejsy z Warszawy oraz Krakowa na lotnisko O’Hare w Chicago, a na trasie łączącej Polskę z Chicago w 2023 r. przewiozła ponad 250 tys. pasażerów.

Otwarty 19 grudnia br. salonik biznesowy powstał w centralnej części Terminala 5, z panoramicznym widokiem na płytę lotniska, niedaleko kontroli bezpieczeństwa TSA i bramki prowadzącej na pokład samolotu. Na powierzchni ponad 617 m kw. znajduje się strefy: wypoczynku, pracy oraz gastronomiczna. Utrzymane w stonowanych kolorach wnętrze nawiązuje do polskiej tradycji, m.in. dzięki wykorzystaniu bursztynu.

Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 165 miejsc siedzących; powstała strefa relaksu, a także strefy: pracy i kulinarna, z ciepłymi i zimnymi posiłkami z polskiej kuchni i lokalnymi specjałami. Salonik wyposażono m.in. w okna z funkcją automatycznego przyciemniania – gdy słońce świeci zbyt intensywnie, filtrują światło, a także szybkie Wi-Fi i stacje do ładowania urządzeń elektrycznych.

Generalnym wykonawcą LOT Business Lounge był Clune Construction, a za projekt odpowiadała firma architektoniczna z Chicago KOO Architects; za project management po stronie amerykańskiej odpowiadał Avairpros, a operatorem jest Sodexo.

Polskie Linie Lotnicze LOT są 11. najstarszą linią lotniczą na świecie; działają od 1929 r. Oferują bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługiwane są Boeingami 787 Dreamliner. Przewoźnik obsługuje też bezpośrednie rejsy do wielu europejskich stolic, m.in. Londynu i Paryża. W listopadzie LOT przewiózł na pokładach swoich samolotów ponad 767 tys. pasażerów.

Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa, który ma 69,3 proc. udziałów w spółce. Drugim akcjonariuszem (30,7 proc.) jest Polska Grupa Lotnicza (PGL), należąca w 100 proc. do Skarbu Państwa. (PAP)

Komentarze