Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cathay Pacific stawia na Boeinga 777-9 – największy operator w regionie Azji i Pacyfiku

infoair
13.08.2025 16:00
0 Komentarzy

Hongkong, 6 sierpnia 2025 r. – Cathay Pacific ogłosił zamówienie na kolejne 14 samolotów Boeing 777-9, zwiększając łączną liczbę zamówionych maszyn tego typu do 35 egzemplarzy. Dzięki temu hongkoński przewoźnik stanie się największym operatorem modelu 777-9 w regionie Azji i Pacyfiku.

Nowe szerokokadłubowe samoloty pozwolą Cathay Pacific nie tylko na modernizację floty, ale także na efektywne sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu na podróże lotnicze na kluczowych rynkach międzynarodowych.

Rozkład lotu:

  • Ile nowych samolotów Boeing 777-9 zamówił Cathay Pacific w sierpniu 2025 r.?
  • Jaki zasięg ma Boeing 777-9?
  • Od ilu lat Cathay Pacific korzysta z samolotów rodziny Boeing 777?
Cathay Pacific stawia na Boeinga 777-9 – największy operator w regionie Azji i Pacyfiku
Cathay Pacific stawia na Boeinga 777-9 – największy operator w regionie Azji i Pacyfiku

Boeing 777-9, największy dwusilnikowy samolot pasażerski na świecie, został zaprojektowany z myślą o redukcji zużycia paliwa i emisji średnio o 20% oraz hałasu o 40% w porównaniu z maszynami, które zastępuje.

– Planujemy rozbudowę i odnowienie naszej floty dzięki dodatkowemu zamówieniu 777-9, co pozwoli nam kontynuować bogatą historię łączenia świata przez nasz hub w Hongkongu – powiedział Ronald Lam, dyrektor generalny Cathay Group. – Współpraca z Boeingiem i wykorzystanie światowej klasy możliwości tego modelu wpisuje się w naszą ambicję bycia najlepszą linią premium na świecie.

Cathay Pacific korzysta z samolotów rodziny Boeing 777 od ponad 30 lat, sukcesywnie rozwijając globalną siatkę połączeń. Nowy model, o zasięgu 7 295 mil morskich (13 510 km), umożliwi bezpośrednie loty między Hongkongiem a odległymi destynacjami dalekodystansowymi, łącząc przewoźnika z kluczowymi rynkami w Europie, Ameryce Północnej i Australii.

– Jesteśmy dumni, że możemy wspierać Cathay Pacific w utrzymaniu pozycji jednego z najlepszych przewoźników na świecie i wprowadzać 777-9 jako przyszły flagowiec floty – podkreślił Brad McMullen, wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży i marketingu w segmencie samolotów komercyjnych. – To zamówienie potwierdza wartość 777-9 i umacnia tradycję linii w dostarczaniu pasażerom wyjątkowego komfortu i łączności.

Na całym świecie zamówiono już ponad 550 egzemplarzy z rodziny 777X, co wspiera tysiące miejsc pracy w zakładach Boeinga w Everett (Waszyngton) i w globalnym łańcuchu dostaw.

Cathay Pacific stawia na Boeinga 777-9 – największy operator w regionie Azji i Pacyfiku
Cathay Pacific stawia na Boeinga 777-9 – największy operator w regionie Azji i Pacyfiku

Komentarze