Boeing zwiększa dostawy i przychody w II kwartale 2025, ale wciąż notuje stratę
Boeing opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał 2025 roku, które pokazują rosnące tempo odbudowy w segmencie lotniczym, ale także utrzymujące się wyzwania finansowe. Przychody koncernu wzrosły o 35% rok do roku, osiągając poziom 22,7 mld USD, głównie dzięki większej liczbie dostaw samolotów komercyjnych.
Jednocześnie firma odnotowała stratę netto w wysokości 612 mln USD, co przełożyło się na –0,92 USD na akcję.
Rozkład lotu:
- Ile wyniosły przychody Boeinga w drugim kwartale 2025 roku?
- Ile samolotów komercyjnych dostarczyła firma w tym okresie?
- Jaką wartość ma obecnie portfel zamówień Boeinga?
„Fundamentalne zmiany, które wdrażamy w obszarze jakości i bezpieczeństwa, przynoszą efekty. Nasze operacje stabilizują się, a klienci otrzymują coraz lepsze produkty i usługi” – podkreślił Kelly Ortberg, prezes i dyrektor generalny Boeinga.
Rekordowe dostawy i stabilizacja w programie 737
W II kwartale Boeing dostarczył 150 samolotów komercyjnych, czyli o 63% więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Największy udział miał program 737, którego produkcja została zwiększona do 38 maszyn miesięcznie. Firma planuje w tym roku dalszy wzrost tempa do 42 samolotów miesięcznie.
Segment Commercial Airplanes wygenerował 10,9 mld USD przychodów, co oznacza wzrost aż o 81% r/r. Operacyjna strata w tym obszarze wyniosła 557 mln USD, jednak marża operacyjna poprawiła się do –5,1% (z –11,9% rok wcześniej).
Backlog w lotnictwie cywilnym obejmuje ponad 5 900 samolotów o łącznej wartości 522 mld USD. Najważniejsze zamówienia w kwartale to m.in. 120 Dreamlinerów i 30 Boeingów 777-9 dla Qatar Airways oraz 32 787-10 dla British Airways.
Defense i Global Services dają stabilność
Segment Defense, Space & Security osiągnął przychody na poziomie 6,6 mld USD i wypracował zysk operacyjny 110 mln USD. Koncern podpisał m.in. kontrakt z Siłami Powietrznymi USA na cztery samoloty T-7A Red Hawk oraz rozpoczął testy naziemne pierwszego tankowca MQ-25 Stingray dla marynarki USA.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Global Services zanotował przychody 5,3 mld USD (+8% r/r) i zysk operacyjny 1,05 mld USD. Marża w tym segmencie wzrosła do imponujących 19,9%.
Płynność i zadłużenie
Na koniec czerwca 2025 roku Boeing dysponował 23 mld USD w gotówce i krótkoterminowych inwestycjach. Zadłużenie spadło nieznacznie do 53,3 mld USD. Spółka utrzymuje dostęp do niewykorzystanych linii kredytowych o wartości 10 mld USD.
Perspektywy
Firma zapowiada dalsze wzmacnianie procesów produkcyjnych i jakościowych, aby utrzymać tempo wzrostu dostaw. Kluczowym celem na drugą połowę roku jest ustabilizowanie programu 737 oraz dalsze zwiększanie przepustowości w programie 787.
Ortberg zaznaczył, że priorytetem pozostaje odbudowa zaufania klientów i dalsza poprawa wyników operacyjnych.
Boeing w liczbach (II kwartał 2025)
- Przychody: 22,7 mld USD (+35% r/r)
- Strata netto: 612 mln USD (–0,92 USD na akcję)
- Dostawy: 150 samolotów komercyjnych (+63% r/r)
- Produkcja 737: 38 sztuk miesięcznie (planowane zwiększenie do 42)
- Backlog: 619 mld USD (ponad 5 900 samolotów w portfelu zamówień)
- Segment Defense, Space & Security: 6,6 mld USD przychodów, 110 mln USD zysku
- Segment Global Services: 5,3 mld USD przychodów, 1,05 mld USD zysku, marża 19,9%
- Gotówka i inwestycje krótkoterminowe: 23 mld USD
- Zadłużenie: 53,3 mld USD (spadek o 0,3 mld USD kw/kw)
Komentarze