Boeing: Sukces 747-8 Freighter
Boeing 747-8 Freighter pomyślnie wzbił się w niebo po raz pierwszy, rozpoczynając program testowy jednego z najbardziej wydajnych samolotów transportowych na świecie. Lot obserwowało z płyty lotniska ponad 5000 pracowników, klientów, dostawców oraz innych obserwatorów.
Najnowszy członek rodziny 747 wystartował o godzinie 12:39 czasu lokalnego (21:39 czasu polskiego) z lotniska Paine Field w Everett i wylądował również na lotnisku Paine Field o godzinie 16:18 (1:18 w nocy czasu polskiego). W kokpicie samolotu usiedli Szef Pilotów 747 Mark Feuerstein i Kapitan Tom Imrich.
– To był prawdziwy przywilej zasiąść za sterami tego samolotu podczas jego pierwszego lotu, reprezentując tysiące kolegów, którzy przyczynili się do tego sukcesu – powiedział Feuerstein i dodał – Samolot zachowywał się tak jak oczekiwaliśmy, a jego sterowanie jest takie samo jak Boeinga 747-400.
Były to pierwsze z ponad 1600 godzin lotu, które ma przed sobą program testowy 747-8 –najnowszy członek frachtowej rodziny Boeinga. Samolot odbył trasę nad zachodnim Waszyngtonem, gdzie przeszedł testy jakościowe sterowania samolotu i funkcjonowania silnika. Podczas lotu wzbił się na wysokość 5181m i osiągnął prędkość 230 węzłów, czyli ok. 426 km/h.
Boeing 747-8 Freighter, zasilany czterema silnikami General Electric GEnx-2B. Program testowy kontynuowany będzie w Moses Lake w Waszyngtonie i Palmdale w Kalifornii, gdzie pozostałe dwa testowe samoloty dołączą w najbliższych miesiącach.
– Jest to rzeczywiście wielki dzień dla Boeinga i programu 747 – powiedział Mo Yahyavi, Menedżer Generalny programu 747 i Wiceprezes Boeing Commercial Airplanes. – Jest to kulminacja ciężkiej pracy naszych pracowników, dostawców i klientów. Jest jeszcze dużo do zrobienia, ale jestem niezwykle szczęśliwy z rozpoczęcia programu lotów testowych, które pokażą zdolności tego samolotu – dodał Yahyavi.
Boeing 747-8 Freighter jest nowym samolotem serii 747, który zaoferuje operatorom cargo najniższe koszty operacyjne i najlepszą ekonomikę ze wszystkich frachtowców. Samolot ma długość 76,3 m –o 5,6 m więcej niż w 747-400 Freighter. Wydłużenie samolotu zapewnia klientom 16% większą pojemność załadunkową w porównaniu z jego poprzednikiem. Oznacza to dodatkowe cztery palety na głównym pokładzie i trzy palety na dolnym pokładzie.
– 747-8 Freighter utrzyma czołową pozycję rodziny 747 Freighter, która obsługuje ponad połowę transportu lotniczego, czyniąc to standardem tej branży – powiedział Yahyavi.
Boeing po raz pierwszy zaprezentował ten samolot 14 listopada 2005 r. Obecnie posiada 108 zamówień na 747-8, z których 76 przypada na 747-8 Freighter. Zamówienia na 747-8 Freighter złożyły Cargolux, Nippon Cargo Airlines, AirBridgeCargo Airlines, Atlas Air, Cathay Pacific, Dubai Aerospace Enterprise, Emirates SkyCargo, Guggenheim i Korean Air.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze