TransInfo|Infoair|Producenci|Boeing prognozuje zapotrzebowanie na 43 600 nowych samolotów do 2044 roku
Boeing prognozuje zapotrzebowanie na 43 600 nowych samolotów do 2044 roku
infoair
30.06.2025 20:30
0 Komentarzy
Boeing prognozuje zapotrzebowanie na 43 600 nowych samolotów do 2044 roku
Boeing opublikował swoją najnowszą prognozę rynkową (Commercial Market Outlook, CMO), w której przewiduje, że do 2044 roku linie lotnicze na całym świecie będą potrzebować aż 43 600 nowych samolotów.
Głównym motorem tego wzrostu będą rynki wschodzące, których udział w światowej flocie wzrośnie z 40% (2024) do ponad 50% w ciągu dwóch dekad.
Rozkład lotu:
- Jakie czynniki według Boeinga będą napędzać wzrost globalnego zapotrzebowania na nowe samoloty do 2044 roku?
- Ile samolotów wąskokadłubowych i szerokokadłubowych przewiduje się dostarczyć w okresie 2025–2044?
- W jaki sposób prognozowany wzrost liczby dostaw samolotów wpłynie na efektywność globalnej floty lotniczej?
Według Boeinga, rozwój klasy średniej, konkurencyjne siatki połączeń oraz rosnące inwestycje w infrastrukturę lotniczą sprawią, że zapotrzebowanie na transport lotniczy w tych regionach będzie nadal dynamicznie rosnąć.
Główne założenia prognozy Boeinga do 2044 roku:
- Średnioroczny wzrost ruchu pasażerskiego wyniesie 4,2%, co oznacza podwojenie liczby pasażerów w skali globalnej.
- Światowa flota niemal się podwoi – z obecnych ok. 26 tys. do 49 600 samolotów.
- Blisko 21 000 nowych maszyn zastąpi obecnie eksploatowane samoloty, co zwiększy efektywność i obniży emisyjność floty.
- Samoloty wąskokadłubowe (single-aisle) będą dominować – ich udział wzrośnie z 66% do 72% globalnej floty.
- Flota szerokokadłubowa wzrośnie z ok. 4 400 do 8 320 jednostek, głównie za sprawą linii z rynków wschodzących rozwijających połączenia długodystansowe.
- Flota frachtowa powiększy się o niemal dwie trzecie, do czego przyczynią się rosnące sieci kurierskie i potrzeba dywersyfikacji łańcuchów dostaw.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Struktura prognozowanych dostaw (2025–2044):
Typ samolotu | Liczba dostaw |
---|---|
Regionalne odrzutowce | 1 545 |
Wąskokadłubowe | 33 285 |
Szerokokadłubowe | 7 815 |
Frachtowce | 955 |
Razem | 43 600 |
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Jak nie dopłacać za bagaż podręczny? Przewodnik dla podróżnych
Pasażerza darmo
29.04.2025
Jak zmienić dane pasażera na rezerwacji biletu lotniczego?
Pasażerza darmo
12.02.2025
Polskie lotniska w styczniu 2025: Wzrost pasażerów w Babimoście
Pasażerza darmo
07.02.2025
Łódzkie lotnisko w 2024 r. obsłużyło ponad 430 tys. pasażerów
Pasażerza darmo
31.01.2025
Po ataku na Izrael Iran przywrócił loty pasażerskie
Pasażerza darmo
03.10.2024
Więcej z Działu Prawo
Więcej z Działu Przewoźnicy
Od stycznia 2026 samoloty LOT połączą Gdańsk ze Stambułem
Przewoźnicyza darmo
27.06.2025
Ryanair z 10-milionowym pasażerem na lotnisku w Katowicach
Przewoźnicyza darmo
26.06.2025
LOT stawia na Airbusa: historyczny zakup 40 nowych A220
Przewoźnicyza darmo
16.06.2025
Z Warszawy do Laponii: LOT uruchamia zimowe loty do Rovaniemi
Przewoźnicyza darmo
05.06.2025
Z łódzkiego lotniska wystartowały loty czarterowe do Albanii
Przewoźnicyza darmo
02.06.2025
Więcej z Działu Producenci
Embraer chce być bardziej obecny w Polsce i dołącza do PSNM
Producenciza darmo
30.05.2025
Airbus z mocny startem w 2025 roku – 1 kwartał w górę o 6 %
Producenciza darmo
01.05.2025
Boeing podsumowuje dostawy w pierwszym kwartale 2025 roku
Producenciza darmo
18.04.2025
Jackson Square Aviation zamawia 50 samolotów rodziny A320neo
Producenciza darmo
12.03.2025
Airbus dostarczył 766 samolotów w 2024 r. Najwięcej A320
Producenciza darmo
20.02.2025
Komentarze