Boeing podsumowuje 2010 rok
W 2010 roku Boeing dostarczył 462 samoloty pasażerskie, tym samym przekraczając plany zakładające około 460 dostaw rocznie. Boeing otrzymał w ciągu roku 530 zamówień komercyjnych netto, w czasie gdy przewoźnicy powietrzni przechodzą z etapu poprawy koniunktury do ekspansji.
Boeing Commercial Airplanes posiada silne zaplecze 3 443 zamówień, które mają być zrealizowane w przyszłości.
„376 dostaw modelu 737 Next-Generation w 2010 roku, ustaliło poziom dostaw na nadchodzący rok,”powiedział Jim Albaugh, Prezes i szef Rady Nadzorczej Boeing Commercial Airplanes. „737 jest najbardziej pożądanym samolotem na rynku, klienci złożyli 486 zamówień netto i nadal doceniają ekonomiczne walory tego modelu, jego wszechstronności i wprowadzane unowocześnienia.”
W 2010 roku dostarczono 74 samoloty B777 oraz przyjęto 46 zamówień netto. Należy podkreślić, iż samolot ten jest w czołówce wszystkich zestawień popularności wśród operatorów, inwestorów oraz użytkowników, dzięki swojej wysokiej wydajności i wysokiemu poziomowi komfortu dla pasażerów.
W 2010 roku, Boeing kilkakrotnie ogłosił zwiększenie tempa produkcji wszystkich swoich produktów, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony przewoźników z całego świata. Produkcja Next-Generation 737 wzrośnie z 35 maszyn miesięcznie na początku 2012 roku do 38 samolotów miesięcznie w drugim kwartale 2013 roku. Produkcja 777 zostanie w połowie 2011 roku podwyższona z 5 do 7 maszyn miesięcznie, a następnie w pierwszym kwartale 2013 roku osiągnie poziom 8,3 samolotu miesięcznie. Pierwszą dostawę modelu 747-8 Freighter planuje się na połowę 2011 roku, natomiast pierwsza dostawa 747-8 Intercontinental przewidywana jest na koniec bieżącego roku. 787 Dreamliner jest nadal w fazie lotów testowych.
Boeing przewiduje ogłoszenie wytycznych dotyczących dostaw samolotów pasażerskich w 2011 roku po opublikowaniu wyników finansowych za 2010 rok, planowanych na 26 stycznia.
Najważniejsze wydarzenia Boeing Commercial Airplanes w 2010 roku:
•Loty testowe sześciu Dreamlinerów przekroczyły łącznie 2 400 godzin.
•Piloci z linii lotniczych ANA, pierwszego klienta 787, testowali Dreamlinera.
•747-8 Freighter przekroczył 1 500 godzin lotów.
•Dostarczono dziewięćsetny model 777.
•747-8 Intercontinental osiągnął ostateczną fazę montażu oraz został uruchomiony.
•Tysięczny model 767 przygotowany jest do ostatecznego montażu.
•Pierwsze dostawy Next-Generation 737 wyposażonych w Boeing Sky Interior.
•Uruchomienie 787 GoldCare z TUI Travel –pierwszej kompleksowej oferty dla klientów.
•Pilne prośby o wsparcie ze strony klientów były terminowo obsłużone w 99% przypadków dzięki działaniom Centrum Operacyjnego.
•Partnerstwo Boeinga i Chin w zakresie biopaliw dla zrównoważonego lotnictwa.
•Ostatni samolot testowy P-8A trafia do ostatecznego montażu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze