Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Boeing o boomie na indyjskim rynku lotniczym

infoair
07.11.2019 11:30
0 Komentarzy

W ciągu najbliższych 20 lat Indie staną się najszybciejrosnącym rynkiem dla przemysłu lotniczego – ocenia amerykański koncern Boeing.Z jego wyliczeń wynika, że w tym okresie azjatycki kraj będzie potrzebować 2380samolotów o wartości 330 mld dolarów.

Według grudniowych prognoz Indie miały w ciągu 20 lat kupić2300 nowych maszyn za kwotę 320 mld dolarów. Podczas konferencji prasowej w NewDelhi wiceprezes ds. marketingu Darren Hulst powiedział, że pierwsze dostawymodeli 777X dla przewoźników z Indii są planowane w ciągu następnych 18miesięcy.

Hulst poinformował też, że Boeing współpracuje z władzamiaby w tym kwartale przywrócić do służby w USA samoloty 737 Max. Po tym mająnastąpić powroty do innych państw. Popularny wśród przewoźników samolot jestuziemiony od połowy marca po tym jak doszło do katastrof w Etiopii i Indonezji.

205 samolotów

Linie SpiceJet, które zamówiły do tej pory 205 maszyn 737Max poinformowały wcześniej, że rozważają zakup co najmniej 100 samolotówkonkurencyjnego Airbusa wartych ponad 10 mld dolarów. Decyzja ta ma związek zuziemieniem samolotów amerykańskiego koncernu, który już stracił kontraktinnego przewoźnika z Indii – Jet Airways India. Umowa warta była 25 mld dolarówza 210 samolotów.

W marcu w Etiopii rozbił się Boeing 737 Max EthiopianAirlines. W katastrofie tej zginęło 157 pasażerów i członków załogi.

W następstwie tego wypadku Europejska Agencja BezpieczeństwaLotniczego (EASA) bezterminowo wstrzymała eksploatację wszystkich Boeingów 737Max 8 na obszarze Unii Europejskiej, co zarządzono także w innych państwachświata, włącznie z USA.

Wcześniej, w październiku 2018 roku, 189 osób zginęło wkatastrofie indonezyjskiego Boeinga 737 Max. Przyczyną tych katastrof byłonajprawdopodobniej wadliwe oprogramowanie kontrolujące system MCASautomatycznie zapobiegający przeciągnięciu (utracie siły nośnej). (PAP)

Komentarze