Boeing: Dostawy samolotów w 2009 roku
Boeing dostarczył w 2009 roku 481 pasażerskich samolotów, wpisując się w swój plan dostaw, który wynosił 480-485 samolotów. Portfel zamówień wynosi 3 375 samolotów. W roku gdy transport lotniczy malał a przewoźnicy doświadczyli poważnych wyzwań ekonomicznych, Boeing odnotował 263 zamówienia brutto i 142 zamówienia netto na samoloty pasażerskie.
Boeing 737Next-Generation nadal pozostał niedościgniony z liczbą 372 dostaw. Jest on również na szczycie listy zamówień Boeinga, zdobywając ich aż 197 brutto. Przewoźnicy wybrali Boeinga 737 dla przyszłych potrzeb swoich flot, doceniając jego wydajność i wszechstronność. Wśród szerokokadłubowych samolotów prym wiódł Boeing 777, który został wybrany przez operatorów jako najbardziej niezawodny i wydajny.
Globalna recesja w 2009 roku okazała się przytłaczającą rzeczywistością, doprowadzając wielu przewoźników do ponownej oceny ich krótko i długoterminowych planów i wymagań co do flot.
Zamówienia, dostawy i portfel zamówień wyglądały w 2009 roku następująco:
Zamówienia brutto Zamówienia netto Dostawy Portfel zamówień
737 197 178 372 2 076
777 30 19 88 281
747 5 2 8 108
767 7 2 13 59
787 24 -59 – 851
Pierwszy lot Boeinga 787 Dreamliner miał miejsce 15 grudnia, a pierwsza jego dostawa przewidziana jest na czwarty kwartał 2010 roku. Pierwszy lot Boeinga 747-8 Freighter ma się odbyć na początku tego roku a pierwsza dostawa również w czwartym kwartale. Natomiast dostawa pierwszego samolotu pasażerskiego 747-8 Intercontinental zaplanowana jest na czwarty kwartał 2011 roku.
„Rok 2009 nie obył się bez wyzwań, ale był to również rok ekscytujących osiągnięć dla naszej firmy i branży”powiedział Jim Albaugh, Prezes Boeing Commercial Airplanes i dodał „Widząc pojawiające się znaki polepszania się światowej ekonomii w 2010 roku, oczekujemy nadejścia lepszych dni”.
Boeing przewiduje opublikowanie planu dostaw samolotów na 2010 rok 27 stycznia, kiedy to opublikuje również przychody za 2009 rok.
Najważniejsze wydarzenia 2009 roku w Boeing Commercial Airplanes:
•Pierwszy lot Boeinga 787 Dreamliner
•3000 dostawa Boeinga 737 Next-Generation
•Pierwsza dostawa Boeinga 777 Freighter dla pierwszego klienta –linii Air France
•1400 dostawa Boeinga 747 i jego 40-ta rocznica
•Boeing i Marynarka Wojenna USA oficjalnie pokazały P-8A Poseidon –pochodny Boeinga 737 Next-Generation –jako samolot przeznaczony do morskich patroli i zadań rozpoznawczych
•Znaczący postęp Boeinga i jego partnerów odnośnie biopaliw
•Boeing Training &Flight Services (uprzednio Alteon) zmieniło nazwę i branding, aby podkreślić jego szeroki wachlarz usług
•Boeing Shanghai Aviation Services poszerzył swoje usługi napraw i serwisowania (MRO) otwierając nową fabrykę w Szanghaju
•Boeing 737-700C (ulegający zamianie) został pierwszym członkiem rodziny 737 Next-Generation, który jest oferowany zarówno jako pasażerski jak i towarowy samolot .
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze