Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Boeing: brak zamówień i kolejne rezygnacje z uziemionych samolotów

infoair
12.08.2020 16:00
0 Komentarzy

W lipcu amerykańskikoncern lotniczy Boeing nie sprzedał żadnych dodatkowych samolotów, a kolejniklienci odwołali złożone wcześniej zamówienia na uziemione od ponad rokuBoeingi 737 Max. Mimo to firma zyskuje na giełdzie.

W ciągu ubiegłego miesiąca Boeing zrealizował zaledwie 4dostawy w porównaniu do 19 w lipcu 2019 r. Ponadto nabywcy wycofali 43 dalszezamówienia na pasażerskie odrzutowce Boeing 737 Max, które nadal pozostająuziemione. Wcześniej w czerwcu firma straciła 60 kontraktów. Łącznie odpoczątku 2020 r. klienci zrezygnowali z 800 zamówień. Liczba ta obejmujerównież transakcje, które w ocenie firmy prawdopodobnie nie dojdą do skutku zewzględu na kłopoty finansowe po stronie zamawiającego.

W wyniku utraty kolejnych zamówień liczba zaległych dostawsamolotów Boeinga do klientów spadła poniżej 4500 maszyn. Producent nadalzabiega również o zgodę na przywrócenie do użytkowania odrzutowców 737 Max. Wgzeszłotygodniowych zapowiedzi amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa(FAA) uziemione odrzutowce mają szanse zostać ponownie dopuszczone do lotów podkoniec bieżącego lub na początku przyszłego roku.

Agencja Associated Press zauważa, że mimo słabych wynikówBoeing nie traci zaufania inwestorów, a jego notowania na giełdzie nowojorskiejidą w górę od poniedziałku. W środowym handlu przed otwarciem sesji kurs spółkizwyżkuje o ok. 2 proc.

Spółki przewozowe na całym świecie zmagają się z drastycznymspadkiem popytu na swoje usługi w związku z trwającą pandemią nowegokoronawirusa, a producenci maszyn – ze spadkiem liczby zamówień oraztrudnościami w ich realizacji w związku z zakłóceniami łańcucha dostaw.Niewykorzystywane samoloty są tymczasem podatne na korozję, co sprowokowało podkoniec lipca zarządzone przez FAA kontrole 2000 samolotów Boeing 737 NG i 737Classic (niezależnie od trwających analiz pod kątem bezpieczeństwa modelu 737Max).

W marcu 2019 roku, po katastrofach w Indonezji i Etiopii, wktórych zginęło łącznie 346 osób, na całym świecie samoloty Boeing 737 Maxzostały uziemione. Przyczyną obu katastrof było najprawdopodobniej wadliweoprogramowanie kontrolujące system MCAS. Producent utrzymuje, że wyeliminowałte i inne wady. (PAP)

Komentarze