Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Akcja! #WakacyjnaReklamacja: wpłynęły 762 skargi dotyczące sektora lotniczego

infoair
05.09.2022 11:12
0 Komentarzy
Ponad 860 skarg wpłynęło od połowy czerwca do końca sierpnia br. do działającego przy UOKiK Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK); problemy dotyczyły m.in. odwołanego lotu, uszkodzonego bagażu, czy utraconego noclegu – wynika z danych ECK.

Jak wskazuje Europejskie Centrum Konsumenckie, co roku wpływają do niego skargi na wakacyjne usługi, które nie zostały zrealizowane zgodnie z umową.

ECK przypomniało, że w 2021 r. od połowy czerwca do końca września otrzymano 632 zgłoszenia na wakacyjne problemy. „W 2022 r. od połowy czerwca do końca sierpnia już jest ich więcej– odnotowaliśmy 863 zgłoszenia – 283 telefonicznie, 580 mailowo” – przekazało ECK. Jak dodano, „za tymi liczbami kryją się nieudane wakacje, na które konsumenci czekali cały rok”.

Z danych ECK wynika, że od połowy czerwca do końca sierpnia 762 zgłoszenia dotyczyły sektora lotniczego, 96 wynajmu noclegów, 19 wypożyczalni aut, a 8 biur podróży.

Często problemy nie kończą się na samym opóźnieniu bagażu, czy lotu. Okazuje się bowiem, że opóźniony bagaż dotarł uszkodzony, przez odwołany lot utraciliśmy również zarezerwowany nocleg, a w wyniku problemów z hotelem – spędziliśmy na infolinii parę godzin – płacąc za to krocie! – wskazuje ECK.

Dlatego, centrum zachęca podróżnych, „którym zmarnowano urlop”, do wysłania reklamacji. Temu celowi ma służyć kampania społeczna „Akcja! #Wakacyjna reklamacja”, zachęcająca do egzekwowania swoich praw.

ECK przypomina, że zgodnie z przepisami konsument ma np. 7 dni na wysłanie reklamacji w przypadku uszkodzonego bagażu; tyle samo dni jest jeżeli opóźniony bagaż dotrze uszkodzony – licząc od odbioru bagażu. W przypadku opóźnionego, odwołanego lotu przepisy nie wskazują terminu. Zgodnie z polskim prawem roszczenia przedawniają się po roku.

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie centra konsumenckie bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii.

Szczegóły akcji; https://konsument.gov.pl/aktualnosci/akcja-wakacyjnareklamacja

żródło: PAP

Komentarze