Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Airbus zaprezentował A220. Propozycja dla LOT na bliski zasiąg

infoair
26.09.2021 09:00
0 Komentarzy
Airbus zaprezentował w Warszawie samolot w wersji A220-300 należący do linii Air Baltic.

Tym modelem producent chce przekonać do siebie m.in. polskie linie lotnicze. Przypomnijmy, że w połowie lipca LOT poinformował, że stawia na dalszą modernizację i optymalizację floty w oparciu o samoloty rodziny B787, B737 MAX oraz samoloty bliskiego zasięgu nowej generacji (Airbus A220 lub Embraer E2). Czas przybliżyć model A220.

Oszczędny i ekologiczny

Nowy Airbus A220 zużywa o około 25 proc. mniej paliwa niż samoloty poprzedniej generacji i – co z tym związane – emituje do atmosfery o 25 proc. mniej CO2 – poinformował podczas konferencji w Warszawie szef marketingu produktów w Airbus Antonio Da Costa.

„Najważniejszym elementem jaki przynosi nowa technologia w konstrukcji takich samolotów są oszczędności w zużyciu paliwa. (…) A mniejsze zużycia paliwa to mniejsza emisja CO2 i większa przyjazność dla środowiska. W porównaniu z poprzednią generacją samolotów A220 ma o 25 proc. zmniejszone zarówno spalanie jak i wielkość emisji CO2” – powiedział Da Costa.

Dodał, że o zmniejszeniu zużycia paliwa zdecydowała poprawiona aerodynamika, silniki nowej generacji oraz użycie materiałów kompozytowych.

Airbus A220 należy do segmentu samolotów wąskokadłubowych przewożących 100-150 pasażerów. Zaprojektowany został z myślą o elastycznym wykorzystaniu pod kątem różnych potrzeb różnych klientów, zarówno dużych sieciowych operatorów jak i tak zwanych tanich przewoźników lotniczych.

Obecnie jedenastu operatorów eksploatuje A220 zarówno na trasach bardzo krótkich, kiedy to lot trwa około 20 min., po trasy dłuższe, kiedy lot trwa 6,5 godziny. (PAP)

Komentarze