Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Airbus zaczyna badania nad nowymi technologiami dla samolotów napędzanych wodorem

infoair
23.05.2024 17:03
0 Komentarzy

Airbus UpNext, w pełni zależna spółka Airbus, uruchomiła nowy demonstrator technologiczny, aby przyspieszyć rozwój technologii nadprzewodzących do użycia w systemach napędu elektrycznego przyszłych samolotów napędzanych wodorem.

Znany jako Cryoprop, nowy demonstrator zintegruje i rozwinie dwu megawatowy nadprzewodzący system napędu elektrycznego, chłodzony ciekłym wodorem za pomocą obiegu recyrkulacyjnego helu, rozwijany jest on przez zespoły Airbusa w Tuluzie we Francji oraz Ottobrunn w Niemczech.

„Nasze wcześniejsze demonstratory pokazały, że technologie nadprzewodzące będą kluczowym czynnikiem umożliwiającym wysoką moc elektryfikacji przyszłych samolotów napędzanych wodorem. Naprawdę wierzę, że nowy demonstrator doprowadzi do poprawy wydajności systemu napędowego, co przełoży się na znaczące oszczędności masy i paliwa” – powiedział Michael Augello, CEO Airbus UpNext.

Airbus od kilku lat rozwija technologie nadprzewodzące dla napędu elektrycznego o wysokiej mocy, co zaowocowało uruchomieniem zintegrowanego systemu napędu kriogenicznego o mocy 500 kW w zeszłym roku.

Cryoprop potwierdzi potencjał technologii nadprzewodzących dla przyszłych zastosowań lotniczych, oceniając wszystkie aspekty związane z bezpieczeństwem, industrializacją, konserwacją i operacjami. Ten demonstrator da również Airbusowi możliwość rozwijania zaawansowanej wiedzy wewnętrznej oraz tworzenia nowego ekosystemu, aby przyspieszyć wprowadzenie nowych produktów w obszarach takich jak nadprzewodzące kable, silniki, kriogeniczna elektronika mocy i systemy chłodzenia kriogenicznego.

Airbus UpNext uruchomiła nowy demonstrator technologiczny, aby przyspieszyć rozwój technologii używanych w systemach napędu elektrycznego przyszłych samolotów

Komentarze