Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Airbus transportuje skrzydła samolotami. Teraz w wersji eko

infoair
16.04.2021 08:30
0 Komentarzy

13 kwietnia miał miejsce pierwszy lot z zakładu Airbusa w Broughton w Wielkiej Brytanii supertransportowca Beluga, napędzanego zrównoważonym paliwem lotniczym (SAF).

Wcześniej – od końca 2019 roku – SAF w operacjach cargo wykorzystuje fabryka Airbusa w niemieckim Hamburgu.

Lotniczy transport

Zakład Airobusa w Broughton, w północnej Walii, produkuje skrzydła do samolotów, które powstają w Tuluzie, Hamburgu i Bremie. Do ich transportu firma wykorzystuje flotę maszyn Beluga , które teraz korzystają z paliwa SAF.

-„Pierwszy lot częściowo zasilanej paliwem SAF Belugi z Broughton stanowi ważny moment w realizacji ambicji Airbusa na rzecz dekarbonizacji działalności przemysłowej” – powiedział Tony Derrien, kierownik projektu ds. zrównoważonych paliw lotniczych w firmie Airbus. „W połączeniu z naszymi ciągłymi badaniami nad potencjałem stosowania 100% SAF w lotach pasażerskich, ograniczenie zużycia paliw kopalnych we własnych operacjach lotniczych podkreśla dążenie Airbusa do zmniejszenia wpływu naszej produkcji na środowisko i przyczyniania się do zrównoważonej przyszłości sektora lotniczego w ujęciu bardziej ogólnym”.

Zrównoważone paliwa lotnicze zostały jak dotąd certyfikowane przez organy regulacyjne do wykorzystania w lotach pasażerskich na poziomie do 50% składu mieszanki. Belugi operujące z Broughton będą początkowo zasilane mieszanką zawierającą 35% paliwa niekopalnego, co ma zmniejszyć emisję CO2 o ponad 400 ton w ciągu najbliższych trzech miesięcy. 

Paliwo SAF używane przez Belugi jest wytwarzane ze zużytych surowców zrównoważonych, takich jak olej kuchenny, i dostarczane do Airbusa w Broughton i Hamburgu przez firmę Air bp.

Andy Owen, kierownik obsługi samolotów Beluga w Broughton, powiedział, że stopniowe wdrażanie zrównoważonych paliw lotniczych w zakładach Airbusa jest istotną częścią firmowego planu dekarbonizacji. „Jesteśmy dumni, że Broughton jest drugim zakładem Airbusa, który wprowadził SAF do tankowania floty Belug”.

Komentarze