Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Airbus: Rozpoczęcie budowy pierwszego pierścienia kadłuba do A350 XWB

infoair
13.12.2010 10:23
0 Komentarzy

Airbus rozpoczął wytwarzanie pierwszego pierścienia z włókna węglowego do kadłuba A350 XWB. Prace trwają w fabryce firmy w Illescas w Hiszpanii. Proces kładzenia włókna węglowego, stosowany w produkcji pierścienia kadłuba o długości 5,5 metra i powierzchni 56 metrów kwadratowych, określanego jako sekcja 19, zakończy się w najbliższych tygodniach.

Większa część kadłuba A350 XWB wykonana jest z paneli z włókna węglowego, które są łatwiejsze w produkcji i montażu niż pierścienie. Jednakże Airbus uznał, że w przypadku tylnej części kadłuba, mającej stożkowaty kształt, pierścień będzie optymalną strukturą.

A350 XWB, zaprojektowany i wyprodukowany z odpowiednich materiałów, przy użyciu właściwej technologii i we właściwym miejscu, będzie samolotem kształtującym efektywność połączeń średnio- i dalekodystansowych już od 2013 r.

Rodzina samolotów szerokokadłubowych A350 XWB (Xtra Wide-Body) to nowa linia produktowa samolotów średnich rozmiarów i dalekiego zasięgu obejmująca trzy podstawowe wersje pasażerskie o pojemności od 270 do 350 pasażerów w typowych układach trzyklasowych. Rodzina samolotów A350, która ma wejść do eksploatacji w 2013 roku, już jest jednym z najbardziej udanych programów w historii –35 nabywców na całym świecie złożyło dotychczas zamówienia na 573 samoloty.

To i wiele innych zdjęć A350 XWB w wysokiej rozdzielczości jest dostępnych w naszym salonie prasowym pod adresem:

Komentarze