Air China Cargo inwestuje w nowoczesność – sześć A350F zasili flotę przewoźnika
Air China Cargo, jedyny narodowy przewoźnik towarowy w Chinach, podpisał umowę zakupu sześciu nowoczesnych frachtowców Airbus A350F, stając się pierwszym klientem tego modelu w chińskim rynku kontynentalnym.
Umowa stanowi ważny krok w modernizacji i unowocześnianiu floty towarowej przewoźnika oraz wzmocnieniu jego pozycji na globalnym rynku cargo.
Rozkład lotu:
- Ile samolotów A350F zamówiła Air China Cargo?
- Gdzie znajduje się siedziba Air China Cargo?
- Jakie silniki napędzają samoloty Airbus A350F?
Wiceprezes Air China Cargo, Wang Hongyan, podkreślił, że wprowadzenie A350F do floty znacząco poprawi efektywność operacyjną i serwisową spółki. „Integracja A350F z naszą istniejącą, zróżnicowaną flotą cargo zwiększy efektywność eksploatacji i utrzymania, a także wzmocni zdolność Air China Cargo do długoterminowej, stabilnej działalności w warunkach zmienności rynkowej” – powiedział Wang.
Z kolei Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes wykonawczy Airbus ds. sprzedaży samolotów komercyjnych, zaznaczył, że wybór A350F przez Air China Cargo to ważne potwierdzenie możliwości tego modelu. „A350F wnosi nową generację efektywności, wydajności i elastyczności załadunkowej. Jesteśmy dumni, że Air China Cargo dołącza do grona klientów tego samolotu i zapewnimy płynne wdrożenie nowego frachtowca w operacje przewoźnika” – dodał.
Air China Cargo, z siedzibą w Pekinie, obsługuje obecnie sieć obejmującą północne, wschodnie, południowe i południowo-zachodnie Chiny, a także 25 tras międzynarodowych do Azji, Europy, Ameryk i Bliskiego Wschodu. Sieć przewoźnika uzupełnia ponad 1,500 naziemnych tras transportu towarowego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Airbus A350F to najnowocześniejszy na świecie samolot towarowy, zaprojektowany z myślą o zróżnicowanych potrzebach rynku cargo – od przesyłek ekspresowych po ładunki specjalne. Samolot będzie mógł przewozić do 111 ton towarów na dystansie 8,700 kilometrów. Napędzany silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97, zapewni do 40% mniejsze zużycie paliwa i emisję CO₂ w porównaniu do poprzednich generacji frachtowców.
Ponad 70% struktury samolotu wykonano z zaawansowanych materiałów kompozytowych, co pozwala obniżyć jego masę startową o 46 ton względem konkurencyjnych konstrukcji. A350F wyposażony będzie w największe drzwi ładunkowe na rynku, co umożliwi szybki i elastyczny załadunek. Model ten jako jedyny w pełni spełni rygorystyczne normy ICAO w zakresie emisji CO₂, które wejdą w życie w 2027 roku.
A350F już w momencie wejścia do służby będzie w 50% przystosowany do wykorzystania zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), a do 2030 roku jego konstrukcja ma osiągnąć pełną kompatybilność z paliwem alternatywnym. Pierwsze egzemplarze testowe są obecnie montowane w zakładach Airbusa w Tuluzie.
Na koniec października 2025 roku cała rodzina A350 uzyskała 1,445 zamówień od 63 klientów na całym świecie, w tym 74 na wersję towarową A350F od 12 operatorów.



Komentarze