Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PZL „Warszawa Okęcie”, Airbus Defence and Space Company

Przez fabryczne hale PZL przewinęły się wszystkie niemal samoloty jakie były produkowane w Polsce.

Od tak znamienitych historycznych konstrukcji jak PZL 11C, poprzez PZL 37 Łoś, PZL P24, PZL 23 Karaś, po bardziej współczesne TS-8 Bies, TS 11 Iskra, PZL 104 Wilga, PZL 110 Koliber, PZL 106 Kruk, do współczesnych PZL 130 Orlik w kolejności w wersjach TC I, TC II, TC II Garmin, po najbardziej nowoczesną wersję: PZL 130 TC II Advanced.

W 2001 roku zakłady zostały sprywatyzowane i większościowy pakiet akcji (77%) przejęła hiszpańska spółka EADS CASA (obecnie AIRBUS).
Od tego czasu sukcesywnie przez lata uruchamiano programy produkcji struktur lotniczych. Obecnie w PZL „Warszawa-Okęcie” produkuje się komponenty i struktury samolotów C295 oraz cywilnych samolotów Airbus, między innymi A330.

W 2011 roku na terenie zakładów powstało w pełni certyfikowane Centrum Serwisowe C295, które z powodzeniem prowadzi działalność serwisową nie tylko dla samolotów polskich Sił Powietrznych, ale także od pewnego czasu również dla zagranicznych. Centrum świadczy też doraźnie usługi serwisowe bezpośrednio w jednostce eksploatującej te samoloty.

W roku 2016 na terenie zakładów powstał tzw. „Clean-Room”, wybitnie specjalistyczna jednostka o zaawansowanej technologii, w której, w absolutnie sterylnych warunkach wykonywane są wiązki elektryczne do satelitów produkowanych przez koncern Airbus.

Dziś PZL Warszawa-Okęcie wchodząc w skład AIRBUSA jest spółką, która projektuje, buduje, obsługuje i eksploatuje samoloty z doskonałością i pasją oraz zapewnia znakomite usługi inżynieryjne, konserwacyjne i lotnicze.

Kontakty

Warszawa
al. Krakowska 110/114
02-256
Polska