Krośnieński Związek ma ofertę na 12 autobusów z CUPT-KPO. MINI debiut ABP
10 lipca 2025 r. Krośnieński Związek Powiatowo-Gminny otworzył oferty w przetargu na zakup 12 niskoemisyjnych autobusów do obsługi linii pozamiejskich.
Chodzi o pojazdy o długości od 8,5 do 8,8 metra, wyposażone w silniki wysokoprężne spełniające normę Euro 6e oraz spełniające wymogi konstrukcyjne pojazdów klasy II. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile minibusów planuje zakupić Krośnieński Związek Powiatowo-Gminny?
- Jaka firma złożyła jedyną ofertę w przetargu?
- Do kiedy planowana jest dostawa nowych autobusów dla Związku?
Dwanaście minibusów
Zamówienie dotyczy dostawy 12 autobusów klasy MINI, przeznaczonych do obsługi lokalnych i regionalnych tras pozamiejskich. Chodzi o pojazdy o długości od 8,5 do 8,8 metra, wyposażone w silniki wysokoprężne spełniające normę Euro 6e oraz spełniające wymogi konstrukcyjne pojazdów klasy II. Autobusy mają charakteryzować się płaską podłogą w przedniej części, dostępnością minimum 25 miejsc siedzących (w tym 8 z poziomu niskiej podłogi), a także niską emisją spalin. Będą również wyposażone w zamykaną kabinę kierowcy, tablice diodowe oraz siedzenia o charakterze międzymiastowym. Zakup ma być współfinansowany ze środków CUPT w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
W przetargu wpłynęła jedna oferta – złożona przez ABP BUS&COACH Sp. z o.o. Sp. k. ze Słupska. Wartość oferty wynosi: 11.949.400,80 PLN brutto / 9.712.520,16 PLN netto. Daje to cenę jednostkową netto za jeden autobus niskoemisyjny na poziomie 809.376 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 7.000.000 PLN brutto. Oznacza to, że zaproponowana oferta przekracza budżet zamawiającego o niemal 5 milionów złotych brutto.
Warto też odnotować, że jest to pierwsza oferta firmy ABP BUS&COACH w kategorii pojazdów MINI. Dotychczas spółka ze Słupska specjalizowała się głównie w autobusach MIDI i MAXI – oczywiście marki Iveco – realizując dostawy m.in. dla samorządów i operatorów regionalnych. Teraz ABP zdecydowało się na wejście w segment pojazdów o długości do 8,8 metra, co wynika ze zmian w ramach koncernu. Póki co nie wiadomo, na jakim podwoziu zbudowana zostanie proponowana konstrukcja, ale stawiamy na jedną z czeskich firma nadwoziowych.
Co dalej?
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ 60% – cena
✅ 20% – okres gwarancji
✅ 20% – termin realizacji
Zamawiający wymagał, by pojazdy miały silniki wysokoprężne o mocy min. 200 KM, o pojemności od 2.850 do 3.000 cm³, spełniające normę emisji Euro 6e. Autobusy mają być dwudrzwiowe (układ 0-2-1), mieć maksymalną wysokość 3,0 m i charakteryzować się niską podłogą bez progów w strefie wejścia. Wyposażenie obejmuje ogrzewanie, klimatyzację, zamykaną kabinę kierowcy z pełnym fotelem regulowanym, tablice kierunkowe LED z przodu i boku oraz system nagłośnienia i komunikacji z pasażerami.
Planowana dostawa ma nastąpić do końca lutego 2026 roku. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: link do SWZ
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze