Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM Warszawa ma umowę na parking P+R w Rembertowie. Łatwiejsze przesiadki

infotrans
07.07.2025 10:03
0 Komentarzy

Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie podpisał umowę na zaprojektowanie i budowę parkingu P+R.

Taką informację przekazał 4 lipca rzecznik Tomasz Kunert. Tym samym będzie łatwiej o przesiadkę na stacji w Rembertowie. Właśnie została podpisana umowa na zaprojektowanie i budowę parkingu P+R. To drugi parking w kolejnym etapie rozwoju systemu przesiadkowego w Warszawie; pierwszy, na Bródnie już się projektuje.

Rozkład jazdy:

  1. Ile miejsc parkingowych powstanie na nowym parkingu P+R w Rembertowie i jakie udogodnienia przewidziano dla rowerzystów?
  2. Gdzie dokładnie zostanie zlokalizowany parking P+R na Bródnie i ile miejsc postojowych będzie oferował?
  3. Jakie rozwiązania ekologiczne przewidziano w projektach nowych parkingów przesiadkowych w Warszawie?
W Rembertowie kolejny parking P+R z unijnym dofinansowaniem / fot. UM Warszawa
W Rembertowie kolejny parking P+R z unijnym dofinansowaniem / fot. UM Warszawa

17 parkingów P+R

W tej chwili w stolicy jest 17 parkingów P+R z ponad 4,5 tys. miejsc dla samochodów i prawie 1 tys. dla rowerów. Dwa kolejne parkingi – w Rembertowie w pobliżu stacji kolejowej i na Bródnie przy stacji metra – będą miały w sumie ponad 600 miejsc dla samochodów.

„Oba parkingi znacznie ułatwią korzystanie z transportu szynowego – z drugiej linii metra (Bródno) oraz z kolei aglomeracyjnej czyli linii siedleckiej (Rembertów). Osoby, które chcą dojechać samochodem lub rowerem do tych środków transportu, będą mogły pozostawić własny pojazd w wygodnym i bezpiecznym miejscu” – wyjaśnił Kunert.

Rembertowski parking pomieści 141 miejsc parkingowych, w tym miejsca dla osób z niepełnosprawnościami (6) oraz przeznaczone do ładowania pojazdów elektrycznych (4), a także ok. 40 zadaszonych miejsc rowerowych ze stanowiskami do ładowania rowerów elektrycznych i miejscem do prostych napraw jednośladów.

Będzie też ekologiczny – na chodnikach i miejscach postojowych zostanie położona przepuszczalna nawierzchnia, powstaną zbiorniki retencyjne dla wód opadowych, instalacja fotowoltaiczna z magazynami energii, nasadzona zostanie zieleń.

Parking w Rembertowie będzie obiektem naziemnym, ulokowanym przy ulicy Cyrulików, po północnej stronie torów, w bliskim sąsiedztwie przystanku kolejowego – na zachód od Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. Wjazd zaplanowano właśnie od ulicy Cyrulików, z możliwością wyznaczenia wjazdu również z drogi lokalnej po drugiej stronie terenu, po wybudowaniu jej przez inny podmiot.

Parking zaprojektuje i wybuduje wybrana w przetargu firma Zab-Bud. Kwota kontraktu to niespełna 11 mln zł, parking ma być gotowy w II połowie 2027 roku.

Kolejny etap rozwoju systemu przesiadkowego w Warszawie; pierwszy, na Bródnie już się projektuje.
Kolejny etap rozwoju systemu przesiadkowego w Warszawie; pierwszy, na Bródnie już się projektuje.

Plus na Bródnie

Trwa już projektowanie drugiego parkingu – na Bródnie. Wybrany w przetargu wykonawca ma opracować projekty budowlane, uzyskać wszystkie wymagane prawem decyzje, opinie, uzyskać pozwolenie na budowę, opracować projekty techniczne i materiały do ogłoszenia przetargu na budowę.

W przyszłym roku ma zostać ogłoszony przetarg na roboty budowlane, wtedy obiekt mógłby być gotowy pod koniec 2027 roku.

P+R Bródno będzie obiektem piętrowym, który powstanie przy ostatniej stacji na wschodnim krańcu drugiej linii metra. Powstanie u zbiegu ulic Rembielińskiej i Kondratowicza – w południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania.

Koncepcja zakłada powstanie dwóch garaży połączonych podziemnym łącznikiem, na ok. 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc do parkowania dla rowerów.

Na części zadaszenia obu budynków, wchodzących w skład parkingu, planowane jest zasadzenie roślin. Na dachu budynku A zamontowane będą panele fotowoltaiczne, a na budynku B powstanie strefa odpoczynku dla mieszkańców.

„Parking został tak zaprojektowany, aby w jego sąsiedztwie pozostało miejsce na bazar, o co zabiegali mieszkańcy. Określenie sposobu i zakresu funkcjonowania handlu w tym miejscu będzie należało do władz dzielnicy oraz kupców” – przekazał Kunert.(PAP)

Warszawa rozwija sieć „Parkuj i Jedź”.
Warszawa rozwija sieć „Parkuj i Jedź”.

Komentarze