Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Boeing prognozuje zapotrzebowanie na 43 600 nowych samolotów do 2044 roku

infoair
30.06.2025 20:30
0 Komentarzy

Boeing opublikował swoją najnowszą prognozę rynkową (Commercial Market Outlook, CMO), w której przewiduje, że do 2044 roku linie lotnicze na całym świecie będą potrzebować aż 43 600 nowych samolotów.

Głównym motorem tego wzrostu będą rynki wschodzące, których udział w światowej flocie wzrośnie z 40% (2024) do ponad 50% w ciągu dwóch dekad.

Rozkład lotu:

  • Jakie czynniki według Boeinga będą napędzać wzrost globalnego zapotrzebowania na nowe samoloty do 2044 roku?
  • Ile samolotów wąskokadłubowych i szerokokadłubowych przewiduje się dostarczyć w okresie 2025–2044?
  • W jaki sposób prognozowany wzrost liczby dostaw samolotów wpłynie na efektywność globalnej floty lotniczej?
Boeing prognozuje zapotrzebowanie na 43 600 nowych samolotów do 2044 roku
Boeing prognozuje zapotrzebowanie na 43 600 nowych samolotów do 2044 roku

Według Boeinga, rozwój klasy średniej, konkurencyjne siatki połączeń oraz rosnące inwestycje w infrastrukturę lotniczą sprawią, że zapotrzebowanie na transport lotniczy w tych regionach będzie nadal dynamicznie rosnąć.

Główne założenia prognozy Boeinga do 2044 roku:

  • Średnioroczny wzrost ruchu pasażerskiego wyniesie 4,2%, co oznacza podwojenie liczby pasażerów w skali globalnej.
  • Światowa flota niemal się podwoi – z obecnych ok. 26 tys. do 49 600 samolotów.
  • Blisko 21 000 nowych maszyn zastąpi obecnie eksploatowane samoloty, co zwiększy efektywność i obniży emisyjność floty.
  • Samoloty wąskokadłubowe (single-aisle) będą dominować – ich udział wzrośnie z 66% do 72% globalnej floty.
  • Flota szerokokadłubowa wzrośnie z ok. 4 400 do 8 320 jednostek, głównie za sprawą linii z rynków wschodzących rozwijających połączenia długodystansowe.
  • Flota frachtowa powiększy się o niemal dwie trzecie, do czego przyczynią się rosnące sieci kurierskie i potrzeba dywersyfikacji łańcuchów dostaw.

Struktura prognozowanych dostaw (2025–2044):

Typ samolotuLiczba dostaw
Regionalne odrzutowce1 545
Wąskokadłubowe33 285
Szerokokadłubowe7 815
Frachtowce955
Razem43 600
Boeing prognozuje zapotrzebowanie na 43 600 nowych samolotów do 2044 roku
Boeing prognozuje zapotrzebowanie na 43 600 nowych samolotów do 2044 roku

Komentarze