Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nadzór inwestorski nad kluczową inwestycją kolejową Łomża – Białystok. PKP PLK ogłasza przetarg

inforail
23.05.2025 08:30
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na zarządzanie i sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad jedną z najważniejszych inwestycji kolejowych w północno-wschodniej Polsce.

Projekt dotyczy rewitalizacji i elektryfikacji linii kolejowych nr 49 i 36 na odcinku Łomża – Śniadowo – Łapy, w ramach rządowego programu Kolej+ do 2029 roku.

Rozkład jazdy:

  1. Na czym polega rola Inżyniera Kontraktu w ramach projektu rewitalizacji linii kolejowych Łomża – Śniadowo – Łapy?
  2. Jakie korzyści dla mieszkańców województwa podlaskiego przyniesie elektryfikacja linii kolejowej nr 49 i 36?
  3. Które elementy infrastruktury objęto tzw. Prawami Opcji i kiedy mogą one zostać uruchomione?
Śniadowo
Dworzec kolejowy w Śniadowie

Zakres inwestycji: nowe życie dla linii 49 i 36

Przedmiotem zamówienia jest pełna obsługa inwestorska prac projektowych i budowlanych, których celem jest stworzenie sprawnego ciągu komunikacyjnego między Łomżą a Białymstokiem. Główne działania obejmują:

  • Rewitalizację i elektryfikację linii kolejowej nr 49 na odcinku Łomża – Śniadowo,
  • Elektryfikację oraz odbudowę infrastruktury pasażerskiej na linii nr 36 na odcinku Śniadowo – Łapy.

Projekt przewiduje również szereg zadań ujętych w tzw. Prawach Opcji – od przebudowy stacji kolejowych (np. Czerwony Bór, Śniadowo) po budowę nowych peronów na przystankach osobowych takich jak Łubnica Łomżyńska, Roszki Leśne czy Jamiołki.

Kompleksowy nadzór i koordynacja

Wyłoniony wykonawca będzie odpowiedzialny za kompleksowy nadzór inwestorski, obejmujący m.in.:

  • zarządzanie rzeczowo-finansowe i techniczne,
  • pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu,
  • prowadzenie nadzoru środowiskowego i archeologicznego,
  • koordynację kontraktów budowlanych,
  • nadzór autorski nad dokumentacją projektową linii 49.

W ramach zamówienia przewidziano także obowiązek sprawowania nadzoru nad dodatkowymi zakresami, jeśli zostaną uruchomione prawa opcji – np. przebudowy torów, budowy peronów oraz bocznic kolejowych.

Szczegóły postępowania

Przetarg prowadzony jest w trybie otwartym, bez przyspieszenia, zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wartość usługi objętej nadzorem musi spełniać wysokie wymagania kwalifikacyjne – m.in. potwierdzona realizacja inwestycji o wartości min. 200 mln PLN brutto oraz odpowiednie doświadczenie zespołu inżynierskiego.

  • Termin składania ofert: 30 czerwca 2025 r., godz. 10:00,
  • Wadium: 50 000 PLN,
  • Czas realizacji usługi: do 51 miesięcy (w tym okresy podstawowy, wydłużony i wykraczający),
  • Kryterium wyboru oferty: wyłącznie cena.

Znaczenie projektu

Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla regionu podlaskiego, zwłaszcza dla mieszkańców Łomży i okolic. Rewitalizacja i elektryfikacja nieczynnych lub niezelektryfikowanych odcinków pozwoli na skrócenie czasu podróży, poprawę oferty przewozowej oraz lepsze skomunikowanie z Białymstokiem – stolicą województwa.

Projekt wpisuje się w założenia programu Kolej+, którego celem jest przywracanie lub poprawa dostępności kolejowej dla średnich i mniejszych miast w Polsce, dotychczas wykluczonych komunikacyjnie.

Komentarze