Nadzór inwestorski nad kluczową inwestycją kolejową Łomża – Białystok. PKP PLK ogłasza przetarg
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na zarządzanie i sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad jedną z najważniejszych inwestycji kolejowych w północno-wschodniej Polsce.
Projekt dotyczy rewitalizacji i elektryfikacji linii kolejowych nr 49 i 36 na odcinku Łomża – Śniadowo – Łapy, w ramach rządowego programu Kolej+ do 2029 roku.
Rozkład jazdy:
- Na czym polega rola Inżyniera Kontraktu w ramach projektu rewitalizacji linii kolejowych Łomża – Śniadowo – Łapy?
- Jakie korzyści dla mieszkańców województwa podlaskiego przyniesie elektryfikacja linii kolejowej nr 49 i 36?
- Które elementy infrastruktury objęto tzw. Prawami Opcji i kiedy mogą one zostać uruchomione?
Zakres inwestycji: nowe życie dla linii 49 i 36
Przedmiotem zamówienia jest pełna obsługa inwestorska prac projektowych i budowlanych, których celem jest stworzenie sprawnego ciągu komunikacyjnego między Łomżą a Białymstokiem. Główne działania obejmują:
- Rewitalizację i elektryfikację linii kolejowej nr 49 na odcinku Łomża – Śniadowo,
- Elektryfikację oraz odbudowę infrastruktury pasażerskiej na linii nr 36 na odcinku Śniadowo – Łapy.
Projekt przewiduje również szereg zadań ujętych w tzw. Prawach Opcji – od przebudowy stacji kolejowych (np. Czerwony Bór, Śniadowo) po budowę nowych peronów na przystankach osobowych takich jak Łubnica Łomżyńska, Roszki Leśne czy Jamiołki.
Kompleksowy nadzór i koordynacja
Wyłoniony wykonawca będzie odpowiedzialny za kompleksowy nadzór inwestorski, obejmujący m.in.:
- zarządzanie rzeczowo-finansowe i techniczne,
- pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu,
- prowadzenie nadzoru środowiskowego i archeologicznego,
- koordynację kontraktów budowlanych,
- nadzór autorski nad dokumentacją projektową linii 49.
W ramach zamówienia przewidziano także obowiązek sprawowania nadzoru nad dodatkowymi zakresami, jeśli zostaną uruchomione prawa opcji – np. przebudowy torów, budowy peronów oraz bocznic kolejowych.
Szczegóły postępowania
Przetarg prowadzony jest w trybie otwartym, bez przyspieszenia, zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wartość usługi objętej nadzorem musi spełniać wysokie wymagania kwalifikacyjne – m.in. potwierdzona realizacja inwestycji o wartości min. 200 mln PLN brutto oraz odpowiednie doświadczenie zespołu inżynierskiego.
- Termin składania ofert: 30 czerwca 2025 r., godz. 10:00,
- Wadium: 50 000 PLN,
- Czas realizacji usługi: do 51 miesięcy (w tym okresy podstawowy, wydłużony i wykraczający),
- Kryterium wyboru oferty: wyłącznie cena.
Znaczenie projektu
Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla regionu podlaskiego, zwłaszcza dla mieszkańców Łomży i okolic. Rewitalizacja i elektryfikacja nieczynnych lub niezelektryfikowanych odcinków pozwoli na skrócenie czasu podróży, poprawę oferty przewozowej oraz lepsze skomunikowanie z Białymstokiem – stolicą województwa.
Projekt wpisuje się w założenia programu Kolej+, którego celem jest przywracanie lub poprawa dostępności kolejowej dla średnich i mniejszych miast w Polsce, dotychczas wykluczonych komunikacyjnie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze