Nowe przystanki MPK Łódź. Komfort i bezpieczeństwo na całym mieście
Łódzkie remonty ulic to nie tylko lepsza infrastruktura drogowa, ale także modernizacja przystanków autobusowych i tramwajowych
Tym samym łódzki transport publiczny przechodzi widoczną przemianę, która na nowo definiuje jakość podróżowania po mieście.
Rozkład jazdy:
- Co MPK Łódź montuje przy nowych przystankach, by zwiększyć komfort pasażerów?
- Gdzie w Łodzi powstaje nowa krańcówka autobusowa Rojna?
- Jakie ulice na Dąbrowie są przebudowywane w związku z nową pętlą przesiadkową?
Nowoczesny wiaty
Od kilku miesięcy MPK Łódź systematycznie wprowadza nowe przystanki z podwyższonymi peronami, bezpiecznymi krawędziami oraz wzmocnioną nawierzchnią, odporną na intensywne użytkowanie przez pojazdy transportu publicznego. Kluczowym elementem są także nowoczesne wiaty, które nie tylko poprawiają estetykę, ale przede wszystkim zwiększają komfort oczekiwania – zapewniając osłonę przed wiatrem i deszczem oraz więcej miejsc siedzących.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowa infrastruktura przystankowa pojawiła się już na całej mapie miasta. Na Polesiu przystanki przy ul. Żeromskiego poprawiają dostępność w okolicach Zielonego Rynku. Na Dąbrowie nowe zatoki służą m.in. pasażerom korzystającym z ryneczków przy ul. Tatrzańskiej. Bałuty zyskały odnowione punkty przy ul. Lutomierskiej, Klonowej, Boya-Żeleńskiego, Strykowskiej i Brzezińskiej. W Śródmieściu nowoczesne przystanki pojawiły się przy Sterlinga, Jaracza i Zamenhofa. Na Chojnach – przy Kongresowej i Tuszyńskiej.
MPK nie zwalnia tempa – w planach kolejne modernizacje. Na Teofilowie powstaje nowa krańcówka autobusowa Rojna w ramach przebudowy ul. Szczecińskiej. Na Dąbrowie, podczas przebudowy al. Śmigłego-Rydza i ul. Niższej, projektowana jest nowoczesna pętla przesiadkowa przy ul. Śląskiej, która ułatwi transfer między autobusami i tramwajami.
Zmiany te nie są przypadkowe – to efekt realnych oczekiwań mieszkańców Łodzi, którzy domagali się wyższego standardu w miejskim transporcie. Miasto odpowiada, tworząc przystanki, które są nie tylko funkcjonalne, ale także przyjazne dla osób starszych, z niepełnosprawnościami i wszystkich korzystających z komunikacji codziennie.
Komentarze