Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wanicki ponownie wybrany przez MPK Nowy Sącz. Będzie polski debiut autobusów Irizar ie bus 10

infobus
27.03.2025 19:01
0 Komentarzy

26 marca 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu ogłosiło ponowny wybór oferty najkorzystniejszej w przetargu z dofinansowaniem z III edycji programu „Zielony Transport Publiczny.”

Po uzupełninie brakujących dokumentów, zwycięzcą zamówienia na pięć elektrobusów ponownie została firma PT Wanicki, która właśnie w tym postępowaniu po raz pierwszy zaoferowała na polskim rynku elektrobusy kategorii MIDI – Irizar ie bus 10. O zawirowaniach wokół tego zamówienia – wyborze Irizara oraz proteście MAN-apisaliśmy już wcześniej na łamach TransInfo.pl.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego oferta PT Wanicki została uznana za korzystniejszą od tańszej propozycji MAN?
  2. Jakie parametry techniczne musiały spełniać elektrobusy zamawiane przez MPK Nowy Sącz?
  3. Jakie znaczenie miały kryteria gwarancyjne w punktacji przetargowej i jaki wpływ miały na ostateczny wybór oferty?
Wanicki ponownie wybrany przez MPK Nowy Sącz. Będzie polski debiut autobusów Irizar ie bus 10
Wanicki ponownie wybrany przez MPK Nowy Sącz. Będzie polski debiut autobusów Irizar ie bus 10

Autobusy + ładowarki

Zamówienie MPK Nowy Sącz dotyczyło zakupu pięciu fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych o długości od 8 do 10,6 m, wraz z dwustanowiskowymi ładowarkami oraz jedną mobilną ładowarką. Pojazdy mają być przeznaczone do obsługi linii miejskich i podmiejskich, z wymogiem zasięgu min. 250 km na jednym ładowaniu oraz bateriami o pojemności co najmniej 350 kWh.

W przetargu złożono dwie oferty. PT WANICKI Sp. z o.o., przedstawiciel marki Irizar, zaproponował cenę 16.709.992,80 PLN brutto (czyli 13.585.359 PLN netto) – daje to jednostkową cenę netto w wysokości 2.717.071 PLN za autobus Irizar ie bus 10.

Konkurencyjna oferta od MAN Truck & Bus Polska opiewała na 15.859.620 PLN brutto (12.894.000 PLN netto), co oznacza jednostkowy koszt netto jednego Lion’s City 10 E na poziomie 2.578.800 PLN.

Choć oferta MAN była korzystniejsza finansowo (o prawie 140.000 PLN na autobusie.) i bliższa budżetowi zamawiającego (wynoszącemu 15.031.830 PLN brutto), to Irizar zdobył wyższe noty w punktacji technicznej i gwarancyjnej, co przesądziło o ostatecznym wyborze. Główne zalety oferty PT Wanicki / Irizar:

  • dłuższa gwarancja na magazyn energii – 120 miesięcy (pełne 10 punktów),
  • solidny wynik techniczny (24 pkt na 30),
  • pełne wykorzystanie punktów gwarancyjnych przez Irizara dało mu wysoką notę łączną na poziomie 94 pkt..
Wanicki ponownie wybrany przez MPK Nowy Sącz. Będzie polski debiut autobusów Irizar ie bus 10

Kryteria przetargowe

Nowosądeckie elektrobusy mają mieć długość od 8 do 10,6 m i zapewnić przynajmniej 55 miejsc, z czego minimum 4 mają być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Układ drzwi ma być 1-2-0 lub 2-2-0. Wymagano silników o mocy co najmniej 200 kW, baterii o pojemności 350 kWh i zasięgu 250 km.

Ładowanie ma być realizowane poprzez złącze plug-in z możliwością przyszłego zastosowania pantografu.

Dodatkowo pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring 360°, oświetlenie LED, porty USB oraz systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy.

Czekamy zatem na podpisanie umowy w Nowym Sączu. Przypomnijmy, że to zamówienie ma dofinansowanie z programu „Zielony Transport Publiczny”. ➡️ Link do przetargu

Komentarze