Wanicki ponownie wybrany przez MPK Nowy Sącz. Będzie polski debiut autobusów Irizar ie bus 10
26 marca 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu ogłosiło ponowny wybór oferty najkorzystniejszej w przetargu z dofinansowaniem z III edycji programu „Zielony Transport Publiczny.”
Po uzupełninie brakujących dokumentów, zwycięzcą zamówienia na pięć elektrobusów ponownie została firma PT Wanicki, która właśnie w tym postępowaniu po raz pierwszy zaoferowała na polskim rynku elektrobusy kategorii MIDI – Irizar ie bus 10. O zawirowaniach wokół tego zamówienia – wyborze Irizara oraz proteście MAN-a – pisaliśmy już wcześniej na łamach TransInfo.pl.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego oferta PT Wanicki została uznana za korzystniejszą od tańszej propozycji MAN?
- Jakie parametry techniczne musiały spełniać elektrobusy zamawiane przez MPK Nowy Sącz?
- Jakie znaczenie miały kryteria gwarancyjne w punktacji przetargowej i jaki wpływ miały na ostateczny wybór oferty?
Autobusy + ładowarki
Zamówienie MPK Nowy Sącz dotyczyło zakupu pięciu fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych o długości od 8 do 10,6 m, wraz z dwustanowiskowymi ładowarkami oraz jedną mobilną ładowarką. Pojazdy mają być przeznaczone do obsługi linii miejskich i podmiejskich, z wymogiem zasięgu min. 250 km na jednym ładowaniu oraz bateriami o pojemności co najmniej 350 kWh.
W przetargu złożono dwie oferty. PT WANICKI Sp. z o.o., przedstawiciel marki Irizar, zaproponował cenę 16.709.992,80 PLN brutto (czyli 13.585.359 PLN netto) – daje to jednostkową cenę netto w wysokości 2.717.071 PLN za autobus Irizar ie bus 10.
Konkurencyjna oferta od MAN Truck & Bus Polska opiewała na 15.859.620 PLN brutto (12.894.000 PLN netto), co oznacza jednostkowy koszt netto jednego Lion’s City 10 E na poziomie 2.578.800 PLN.
Choć oferta MAN była korzystniejsza finansowo (o prawie 140.000 PLN na autobusie.) i bliższa budżetowi zamawiającego (wynoszącemu 15.031.830 PLN brutto), to Irizar zdobył wyższe noty w punktacji technicznej i gwarancyjnej, co przesądziło o ostatecznym wyborze. Główne zalety oferty PT Wanicki / Irizar:
- dłuższa gwarancja na magazyn energii – 120 miesięcy (pełne 10 punktów),
- solidny wynik techniczny (24 pkt na 30),
- pełne wykorzystanie punktów gwarancyjnych przez Irizara dało mu wysoką notę łączną na poziomie 94 pkt..
Kryteria przetargowe
Nowosądeckie elektrobusy mają mieć długość od 8 do 10,6 m i zapewnić przynajmniej 55 miejsc, z czego minimum 4 mają być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Układ drzwi ma być 1-2-0 lub 2-2-0. Wymagano silników o mocy co najmniej 200 kW, baterii o pojemności 350 kWh i zasięgu 250 km.
Ładowanie ma być realizowane poprzez złącze plug-in z możliwością przyszłego zastosowania pantografu.
Dodatkowo pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring 360°, oświetlenie LED, porty USB oraz systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy.
Czekamy zatem na podpisanie umowy w Nowym Sączu. Przypomnijmy, że to zamówienie ma dofinansowanie z programu „Zielony Transport Publiczny”. ➡️ Link do przetargu
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze