Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pendolino do Szczecina. Mamy już sukces?

inforail
06.02.2025 11:30
0 Komentarzy

Od grudnia 2023 roku pasażerowie mogą korzystać z połączenia Pendolino na trasie Warszawa – Szczecin. Prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski, ocenił pierwsze tygodnie funkcjonowania tej relacji jako bardzo udane.

Mimo że styczeń nie jest miesiącem optymalnym pod względem liczby podróżnych, spółka jest zadowolona z wyników. Władze PKP Intercity spodziewają się dalszego dynamicznego wzrostu liczby pasażerów na tej trasie, zwłaszcza w kolejnych miesiącach.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są główne powody sukcesu połączenia Pendolino na trasie Warszawa – Szczecin?
  2. Dlaczego PKP Intercity stawia na nowoczesne składy wagonowe zamiast rozszerzania oferty Pendolino?
  3. W jaki sposób nowe połączenie z Bielska-Białej do Trójmiasta ma poprawić dostępność transportu kolejowego?
Stacja Szczecin Główny
Stacja Szczecin Główny/foto: PKP PLK

Rozwój połączeń szybkich pociągów

Janusz Malinowski podkreślił, że zarówno linia na Poznań, jak i linia do Szczecina notują dwucyfrowe wzrosty liczby pasażerów. To pokazuje, że podróżni coraz chętniej wybierają kolej jako wygodny i szybki środek transportu.

Jednocześnie, prezes spółki odniósł się do pytań o możliwość uruchomienia Pendolino na innych trasach, np. Warszawa – Poznań – Wrocław. Jak zauważył, wprowadzenie Pendolino do Szczecina oznaczało konieczność przesunięcia jednostek z innych tras. Zasoby taborowe są obecnie ograniczone, co utrudnia rozszerzenie oferty Pendolino na kolejne kierunki.

Nowoczesne składy wagonowe jako alternatywa dla Pendolino

W swojej wypowiedzi Malinowski podkreślił, że PKP Intercity posiada inne możliwości obsługi tras szybkimi pociągami. Spółka dysponuje nowoczesnymi lokomotywami, które mogą osiągać prędkość 200 km/h w składach wagonowych. To pozwala na rozwijanie oferty przewozowej bez konieczności opierania się wyłącznie na Pendolino. Co więcej skład wagonowy pozwoli na przewiezienie znacznie większej liczby pasażerów. W przeciwieństwie do Pendolino, które może zabrać około 400 osób, skład wagonowy będzie w stanie przewieźć nawet 1000 podróżnych.

Perspektywy na przyszłość

PKP Intercity kontynuuje modernizację taboru i rozwój siatki połączeń. Wprowadzenie nowoczesnych lokomotyw oraz zwiększenie liczby pojemnych składów wagonowych pozwoli na dalszą ekspansję oferty przewozowej. Choć Pendolino pozostaje prestiżową opcją dla podróżnych, to spółka stawia również na efektywne wykorzystanie klasycznych składów, które mogą zaoferować równie szybki i wygodny transport na najważniejszych trasach w kraju.

Planowane inwestycje i optymalizacja rozkładów jazdy mogą sprawić, że coraz więcej pasażerów zdecyduje się na podróż koleją jako wygodną i ekologiczną alternatywę dla samochodów i lotnictwa krajowego.

Komentarze