Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cargounit chce się pozbyć składów 14WE. Trafią do Polregio?

inforail
17.12.2024 13:45
0 Komentarzy

POLREGIO S.A. otrzymało jedną ofertę w przetargu na dostawę czterech sztuk używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Zakup ma na celu uzupełnienie taboru kolejowego i podniesienie efektywności usług transportowych przewoźnika.

Spis treści:

  1. Jaki jest główny przedmiot zamówienia ogłoszonego przez POLREGIO S.A.?
  2. Jakie kryterium zostało przyjęte do oceny ofert złożonych w ramach tego przetargu?
  3. Do kiedy i w jaki sposób można było składać oferty w przetargu ogłoszonym przez POLREGIO S.A.?

Specyfikacja Zamówienia

Przedmiotem przetargu jest dostawa czterech używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które mają zostać dostarczone do centrali POLREGIO w Warszawie (woj. mazowieckie). W ramach przetargu jedynym kryterium oceny ofert jest cena.

Ofertę w przetargu złożyła firma CARGOUNIT Sp. z o.o., która cztery składy 14WE wyceniła na 11 808 000,00 brutto. Polregio nie podało kwoty, jaką chce przeznaczyć na zakup pojazdów.

POLREGIO przewiduje realizację zamówienia w ciągu trzech miesięcy od momentu podpisania umowy.

14WE
Oferta na ezt-y dla Polregio

Pojazdy 14WE

Elektryczne zespoły trakcyjne typu 14WE to pojazdy zaprojektowane z myślą o obsłudze aglomeracyjnego ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych, które charakteryzują się różnorodnymi wysokościami peronów. Z uwagi na specyfikę przeznaczenia, pojazdy te nie posiadają toalet. Konstrukcja każdego zestawu składa się z dwóch wagonów sterowniczych, każdy z własną kabiną maszynisty, oraz jednego wagonu silnikowego umiejscowionego pośrodku. Wagonami tymi można się swobodnie poruszać dzięki przejściu międzywagonowemu, a całość jest połączona sprzęgiem nierozłączalnym w warunkach użytkowania.

W jednym pojeździe znajduje się 184 miejsca siedzące i 255 miejsc stojących, co zapewnia możliwość przewozu dużej liczby pasażerów. Dla osób z niepełnosprawnościami przewidziano specjalne miejsca z uchylnymi fotelami, umiejscowione przy drzwiach wejściowych, oraz stojaki umożliwiające przewóz rowerów w pozycji pionowej. Wnętrze pojazdu wyposażono w dwumiejscowe fotele w układzie rzędowym lub naprzeciwległym (2+2), które wykonane są z wandaloodpornego materiału zapewniającego komfort i trwałość. Zastosowano także nowoczesny system drzwi bocznych odskokowo-przesuwnych firmy Ultimate o prześwicie 1300 mm, z napędem głównym realizowanym za pomocą silników elektrycznych. Drzwi te mogą być obsługiwane centralnie przez obsługę pociągu lub indywidualnie przez pasażerów za pomocą przycisków wewnętrznych i zewnętrznych.

Okna pojazdu wykonano jako pakietowe, z funkcją przewietrzania wnętrza, a co najmniej jedno z okien po każdej stronie pojazdu pełni rolę okna awaryjnego. Szyba czołowa kabiny maszynisty wyposażona jest w ogrzewanie elektryczne. Pojazdy posiadają także system sygnalizacji pożarowej z czujkami umieszczonymi w miejscach szczególnie zagrożonych pożarem, jak szafy aparatury elektrycznej oraz w kabinach maszynisty i przedziałach pasażerskich. Aktywacja czujki uruchamia alarm świetlny i akustyczny w kabinie maszynisty. W pojeździe zamontowano także system „Intercom” umożliwiający pasażerom komunikację z obsługą oraz instalację rozgłoszeniową do nadawania komunikatów. Oświetlenie zapewniają świetlówki fluorescencyjne w oprawach lampowych, zintegrowanych z oświetleniem awaryjnym.

Pojazd przystosowano do jazdy w trakcji wielokrotnej za pomocą automatycznego sprzęgu Scharfenberga. Wszystkie wymienione zespoły trakcyjne 14WE są wyposażone w liczne podzespoły, takie jak przetwornice statyczne, klimatyzację pasażerską i kabinową, silniki trakcyjne, system monitoringu wizyjnego, radiotelefony, system przeciwpożarowy, system informacji pasażerskiej i inne.

Komentarze