Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaj do Mistrzejowic jedzie dalej. Będą kolejne zmiany

infotram
19.02.2024 13:45
0 Komentarzy

W północnej części Krakowa kierowców czekają kolejne tymczasowe zmiany w organizacji ruchu.  W związku z postępującą budową tunelu linii tramwajowej do Mistrzejowic, od 24 lutego zamknięcia  i zwężenia jezdni pojawią się na ulicy Lublańskiej. 

Na ul. Lublańskiej ruch pomiędzy rondem Polsad i rondem Barei obywać się będzie po zachodniej jezdni, na której wyznaczone będzie po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku.  Wschodnia jezdnia ul. Lublańskiej od ronda Polsad do ronda Barei będzie całkowicie wyłączona  z ruchu.

Co się zmieni?      

Ruch pojazdów od i do al. Bora-Komorowskiego zostanie przekierowany na tymczasowe skrzyżowanie z ul. Lublańską na wysokość wyjazdu z ul. Promienistych, 

Ponadto, przystanek autobusowy Olsza II 02 przy ul. Lublańskiej zostanie przeniesiony o ok. 30 m na północ. 

Ruch kołowy na południe od ul. Miechowity pozostanie bez zmian (COR etap 2.2).

Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona 24 lutego, od godziny 5.00 rano.   

W północnej części Krakowa kierowców czekają kolejne tymczasowe zmiany w organizacji ruchu.  W związku z postępującą budową tunelu linii tramwajowej do Mistrzejowic, od 24 lutego zamknięcia  i zwężenia jezdni pojawią się na ulicy Lublańskiej. 
Zmiany na budowie linii do Mistrzejowic

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera.

To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa PublicznoPrywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia Podmiotu Publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku. 

Komentarze