Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ekostrady rowerowe w Gdańsku. Miasto wybrało lokalizacje dla pierwszych 5 tras

infobike
22.01.2024 11:16
0 Komentarzy

Gdańsk planuje budowę kilku rowerowych ekostrad. Właśnie podpisano umowę na opracowanie analizy wykonania systemu szybkich tras rowerowych w pięciu lokalizacjach. Które trasy wzięto pod uwagę?

Opracowana analiza ma określać możliwości wykonania takiego systemu ekostrad na terenie Gdańska. Jednym z problemów zidentyfikowanych w istniejącej sieci transportowej na terenie miasta jest niewystarczająca liczba szybkich i bezpiecznych międzydzielnicowych tras rowerowych. 

By poprawić warunki dla mobilności aktywnej władze Gdańska ogłosiły plan budowy sieci ekostrad, czyli wygodnych tras rowerowych o podwyższonych standardach, możliwie bezkolizyjnych, które poprawiłyby bezpieczeństwo i komfort poruszania się na rowerze.

Część z proponowanych tras może jednak wiązać się z problemami realizacyjnymi, w związku z czym podjęto decyzję, by w pierwszej kolejności opracować analizy, które zbadają możliwości realizacyjne poszczególnych odcinków ekostrad, na podstawie których określone zostaną parametry tras, które będą wykorzystane dla pozyskania, w kolejnym etapie, dokumentacji projektowej.

Gdańsk planuje budowę kilku rowerowych ekostrad. Właśnie podpisano umowę na opracowanie analizy wykonania systemu szybkich tras rowerowych
Gdańsk planuje budowę kilku rowerowych ekostrad

Gdzie planowane są ekostrady?

Analiza obejmie zakresem lokalizacje:

  • Wzdłuż PKM (odc. od przystanku Kiełpinek do ul. Rakoczego),
  • Gdańsk Południe Wrzeszcz , dalej GPW (odcinki od al. Adamowicza do ul. Wileńskiej i od ul. Fiszera do al. Grunwaldzkiej),
  • Droga Czerwona – od granicy Miasta do Bramy Oliwskiej,
  • Wzdłuż Kanału Raduni – od Węzła Groddecka do ul. Starogardzkiej,
  • Trasa Oruńska – wzdłuż planowanej linii kolejowej PKM Południe, na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ekostrady wzdłuż kanału Raduni.

Analiza uwzględni m.in. koszty poszczególnych odcinków ekostrad i ich ewentualnych wariantów. Pozyskane zostaną też wstępne wytyczne jednostek uzgadniających nowe drogi rowerowe, jak również gestorów sieci. Umowę podpisano z firmą Green Cities Infrasturcture Sp. z o.o.  Koszt to 690 tys. zł. Analiza powinna być gotowa w IV kwartale 2024 r.

Komentarze