Świdnik rozbudowuje sieć miejskich ścieżek rowerowych
Rowery i hulajnogi elektryczne są coraz bardziej popularnymi środkami transportu miejskiego. Od kilku lat Świdnik rozbudowuje sieć miejskich ścieżek rowerowych. Na koniec 2022 roku jej długość wynosiła 17,737 km. Wraz ze ścieżkami zbudowanymi przez innych zarządców dróg mamy ich już około 30 km. Po zbudowaniu kolejnych odcinków w zarządzie miasta powinno być 20,441 km infrastruktury rowerowej.
Infrastruktura rowerowa tworzy sieć wzdłuż najważniejszych arterii komunikacyjnych. Dociera już do prawie wszystkich szkół, dzięki czemu dzieci chętnie wybierają rowery i hulajnogi w codziennych podróżach po mieście. Bardzo często można również zaobserwować osoby udające się rowerami do pracy. Dlatego miasto planuje budowę sieci ścieżek rowerowych.
Świdnik świetnie nadaje się do organizowania komunikacji rowerowej. Mają na to wpływ jego kompaktowa i w zasadzie płaska powierzchnia oraz zwarta zabudowa. Nie ma przeszkód w postaci przepływających przez środek miasta rzek, torów kolejowych czy obecności jezior. Jest jeszcze kwestia, o której wspomina się rzadko, mianowicie historia Świdnika. Było budowane dla społeczności robotniczej, która zwykle wybierała rower jako najszybszy i najbardziej dostępny środek transportu do pracy. Jak było to powszechne? Widać na starych zdjęciach pracowników WSK. W jakiś sposób pozostało to w „genach” świdniczan do dziś, bo naprawdę bardzo chętnie przemieszczamy się rowerami. Wracając do teraźniejszości, można powiedzieć, że szkielet komunikacji rowerowej mamy już gotowy – tłumaczy Marcin Dmowski, zastępca burmistrza
Sądząc po poglądowej mapce, wygląda on naprawdę solidnie. W najbliższym czasie chcemy zainicjować kolejny etap – uzupełnianie braków. Będzie on polegał, między innymi, na połączeniu miejskiej sieci rowerowej z systemem Lublina. Mamy już koncepcję budowy traktu rowerowo-pieszego wzdłuż al. Jana Pawła II. W drugiej kolejności powstanie trasa równoległa do ulicy Dworcowej. Będą to ważne elementy transformacji energetycznej przez zastępowanie ruchu opartego na pojazdach spalinowych ekologicznymi środkami transportu – dodaje Marcin Dmowsk
Ścieżki rowerowe mają w niedalekiej przyszłości powstać przy kolejnych ulicach: Sąsiedzkiej łączącej al. Lotników Polskich z ul. Chryzantemową, wzdłuż ulic Chryzantemowej, Wiejskiej, które praktycznie już powstały i czekają na odbiór, Turystycznej i Skośnej, łącznik od tunelu PKP przy targu do ul. Fabrycznej, ul L. Kaczyńskiego od Armii Krajowej do Działkowca, ul. Dywizjonu 303, Żwirki i Wigury, a także Wyszyńskiego na odcinku od trasy S-17 do ronda Bondosa.
Poza rowerami, w ramach organizacji transportu bezemisyjnego, od 2021 r. na terenie miasta funkcjonuje wypożyczalnia obsługująca 70 hulajnóg elektrycznych, ciesząca się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze