Uwagi |
3. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia będzie usługa obejmująca: 1) realizację autobusowych przewozów pasażerskich na wewnątrzgminnych liniach w okresie od dnia 01.09.2023 r. do dnia 31.08.2024 r. w oparciu o tabor będący w dyspozycji Wykonawcy, według rozkładów jazdy: a) nr Z l: relacji Chrząstawa Wielka-pętla – Chrząstawa Mała – Nadolice Wielkie – Nadolice Małe – Krzyków – Dobrzykowice -Łany/Wrocław – Wojnów-pętla i z powrotem, b) nr Z2: relacji Ratowice – Czernica – Wojnowice – Jeszkowice – Gajków – Kamieniec Wrocławski – Łany/Wrocław – Wojnów-pętla i z powrotem, c) nr Z3: relacji Chrząstawa Wielka-pętla – Chrząstawa Mała – Nadolice Wielkie – Wojnowice – Jeszkowice – Czernica PKP pętla i z powrotem, określonych w załączniku nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego, bez względu na liczbę pasażerów. 2) Zamawiający ze względu na reorganizację głównych linii komunikacyjnych zastrzega sobie możliwość zmiany przebiegu tras, rozkładów jazdy oraz wielkości pracy przewozowej w oparciu o tabor będący w dyspozycji Wykonawcy, poprzez realizację autobusowych przewozów pasażerskich na wewnątrzgminnych liniach, w oparciu o tabor będący w dyspozycji Wykonawcy; 3) zapewnienie całkowitej sprawności technicznej eksploatowanych pojazdów, oraz bieżącego (codziennego) monitorowania tej sprawności; 4) zapewnienie właściwej jakości obsługi pasażerów, w tym w szczególności: bezpiecznej podróży; czystego i estetycznego wyglądu autobusów, stosowanie się do zasad reżimu sanitarnego w związku z ewentualnym wprowadzeniem stanu epidemii na terenie kraju, m.in. poprzez działania profilaktyczne polegające na dezynfekcji wnętrza autobusów; punktualności kursowania zgodnie z rozkładem jazdy; uprzejmego odnoszenia się kierowcy do pasażerów; schludnego wyglądukierowców; udzielania przez kierowcę informacji pasażerom dotyczących m.in. trasy obsługiwanej linii, przepisów porządkowych w trakcie podróży i postoju na przystankach; 5) wywieszenie w pojazdach informacji o cenach biletów, schematu komunikacyjnego oraz regulaminu przewozu osób, bagażu i zwierząt; 6) prowadzenie sprzedaży biletów jednorazowych w formie papierowej w autobusach, w oparciu o płatność gotówką i kartą płatniczą; 7) prowadzenie sprzedaży biletów jednorazowych i miesięcznych imiennych w autobusach, w oparciu o płatność gotówką i kartą płatniczą; 8) kontrolę dokumentów przewozu osób, ich bagażu podręcznego i zwierząt (ważnego biletu lub dokumentu upoważniającego do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego); 9) wdrożenie automatycznego systemu zliczającego pasażerów autobusu, poprzez zamontowanie we wszystkich autobusach (na swój koszt) urządzeń, tzw. bramek rejestrujących ten parametr.Urządzenie musi rejestrować wszystkie wyjścia i wejścia pasażerów przez każde z drzwi pojazdu, w sposób ciągły, dla każdego przystanku, przez cały okres pracy na linii komunikacyjnej. System powinien mieć możliwość raportowania wyników przez Internet; 10) składanie Zamawiającemu miesięcznych sprawozdań, w terminie do 10 dnia następnego miesiąca, z wyszczególnieniem: a) liczby zrealizowanych w danym miesiącu wozokilometrów, łącznie oraz z podziałem na poszczególne linie, b) liczby, rodzaju i wartości sprzedanych danym miesiącu biletów, łącznie oraz z podziałem na poszczególne linie, c) liczby pasażerów w danym miesiącu na poszczególnych kursach i przystankach, d) liczby kursów opóźnionych o więcej niż 10 minut względem rozkładu jazdy, e) liczby kursów niezrealizowanych (wraz z podaniem przyczyny); 11) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich wypadkach i kolizjach, w szczególności skutkujących naruszeniem zdrowia lub utratą życia pasażera lub innego uczestnika zdarzenia, oraz o wszelkich innych zagrożeniach i utrudnieniach w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej. 4. Informacje pomocnicze do oszacowania wartości zamówienia 1) Szacowana maksymalna liczba wozokilometrów objętych umową 224 400 wzkm przez 12 miesięcy od 01.09.2023 r. do 31.08.2024 r. 2) szacowana liczba pasażerów: patrz załącznik nr 3; 3) wpływy ze sprzedaży biletów stanowić będą przychód operatora; 4) przewidywany tabor: – 4 autobusy typu C (mini) liniowe + 1 autobus typu C (mini) rezerwowy, który można wprowadzić do ruchu w przypadkach zwiększonego zapotrzebowania na usługę, w przypadku awarii lub korekt związanych z warunkami drogowymi, w celu zachowania częstotliwości i punktualności kursowania, 5) minimalne parametry techniczne autobusów: a) autobusy nie starsze niż 2016 rok, posiadające aktualne badania techniczne, b) min. 25 miejsc ogółem: w tym min. 15 miejsc siedzących, c) co najmniej dwoje drzwi sterowanych przez kierowcę: drzwi pierwsze jedno- lub dwuskrzydłowe, o szerokości efektywnej min. 600 mm; drzwi drugie jedno- lub dwuskrzydłowe o szerokości efektywnej min. 1000 mm, d) przystosowane do przewozu wózków dziecięcych i osób z niepełnosprawnościami, w tym osób na wózkach inwalidzkich, poprzez zamontowanie pochylni (podest odkładany lub wysuwany) umożliwiającej wjazd i wyjazd wózka, e) jednolita kolorystyka zewnętrzna nadwozia, z herbem Gminy Czernica na obu bokach autobusu, f) estetyczny wygląd wewnątrz; siedzenia powinny być nieuszkodzone oraz wykonane z jednolitego materiału dla całego przedziału pasażerskiego, podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową,g) wyposażone w naturalną i wymuszoną wentylację przestrzeni pasażerskiej, h) wyposażone w sprawną: instalację do ogrzewania przedziału pasażerskiego zapewniającą utrzymanie temperatury powietrza min. 8stopn.C, i) wyposażone w niezależne od siebie urządzenie klimatyzacyjne przestrzeni pasażerskiej oraz przestrzeni kierowcy, umożliwiające utrzymywanie w autobusie temperatury powietrza nie wyższej niż 25stopn.C. W przypadku zintegrowania urządzeń do klimatyzacji przestrzeni kierowcy oraz do klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej, dostępna powinna być funkcja niezależnego sterowania i regulacji temperatury dla poszczególnych przestrzeni, j) wyposażone w monitoring wizyjny wewnętrzny pojazdu, zapewniający nagrywanie w sposób ciągły zdarzeń i późniejsze ich odtwarzanie za pomocą powszechnie dostępnego oprogramowania, k) wyposażone w wyświetlacze zewnętrzne tablic informacyjnych: przedni z numerem linii i kierunku jazdy {nazwa przystanku końcowego), boczny umieszczony między pierwszymi a drugimi drzwiami z numerem linii, nazwą przystanku początkowego i końcowego, tylny z numerem linii, dla osób niedowidzących, l) wyposażone w kasy fiskalne (bileterki) rejestrujące obrót ze sprzedaży biletów, spełniające wymagania przepisów podatkowych oraz kryteria i warunki techniczne wymagane dla takich urządzeń. Kasy rejestrujące przeznaczone do realizacji przedmiotowej umowy mogą być wykorzystywane tylko na liniach objętych niniejszą umową. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca dostarczy zestawienie przychodów ze sprzedaży biletów za dany okres rozliczeniowy, m) wyposażone w terminal płatniczy umożliwiający dokonanie płatności za pomocą karty płatniczej lub telefonu, n) wyposażone w router WiFi – internet bezprzewodowy zapewniający pasażerom wewnątrz autobusu dostęp do zasobów sieciowych, o) wyposażone w ładowarki USB – co najmniej 2 w każdym pojeździe, z podwójnym portem, do ładowania baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych, p) spełniające wymagania: dotyczące homologacji pojazdów określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 ze zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1475 ze zm.); dotyczące warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia – określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 122 ze zm.), q) Zamawiający nie dopuszcza autobusów typu składak, zarejestrowanych na podstawie przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym. 6) autobusy będą kursowały wyłącznie w dni robocze. 5. Termin realizacji przedmiotu zamówienia Termin realizacji zamówienia obejmuje okres 12 miesięcy. Termin rozpoczęcia wykonywania usług przewozowych określa się na dzień 01.09.2023 r. 6. Warunki udziału w postępowaniu Do udziału w postępowaniu przystąpić mogą podmioty spełniające wymagania: 1) stawiane operatorom publicznego transportu zbiorowego, w rozumieniu art. 4 ust.l pkt 8 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym; 2) spełniające wszystkie warunki wynikające z zapytania ofertowego oraz umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, której wzór stanowi załącznik nr 7 do niniejszego zapytania ofertowego.3) posiadające w dysponowaniu bezpośrednim tabor wskazany w załączniku do oferty, spełniający wszystkie wymagania wynikające z opisu przedmiotu zamówienia.Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 3 oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. 7. Oświadczenia i dokumenty, jakie muszą złożyć w ofercie Wykonawcy W zakresie wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w punkcie 6, należy przedłożyć: 1) oświadczenie dotyczące posiadania wymaganych uprawnień przez Wykonawcę (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego); 2) kopię licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób; 3) wykaz taboru przeznaczonego przez Wykonawcę do realizacji usługi (załącznik nr 2 do zapytania ofertowego); 4) skany dokumentów potwierdzających posiadanie odpowiedniego taboru bezpośrednio przez Wykonawcę (własność, umowa najmu, umowa leasingu, umowa użyczenia) – należy przedłożyć odpowiednio skan dowodu rejestracyjnego i umowy na podstawie której wykonawca jest uprawniony do prowadzenia działalności w zakresie określonym w licencji z wykorzystaniem wskazanego w załączniku taboru; 8. Dokumenty składające się na ofertę 1) Formularz ofertowy – wg załącznika nr 6 do niniejszego zapytania ofertowego; 2) Dokumenty określone w punkcie 7.9. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów W przedmiotowym postępowaniu zapytania, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują drogą elektroniczną na adres: [email protected] Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego.10. Termin związania oferta Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert.11. Opis sposobu przygotowania oferty 1) Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. W przypadku oferty składanej przez konsorcjum – ofertę składa lider konsorcjum, upoważniony pisemnie przez pozostałych członków konsorcjum. 2) Ofertę składa się w formie elektronicznej. 3) Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania. Ofertę sporządza się w języku polskim. 4) Ofertę muszą podpisać osoby uprawnione, które zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz treścią załączonego odpisu z właściwego rejestru lub ewidencji, mogą skutecznie składać oświadczenie woli w imieniu Wykonawcy. Ofertę może podpisać pełnomocnik Wykonawcy, jeżeli do oferty zostanie załączone pełnomocnictwo ogólne lub szczególne dotyczące niniejszego postępowania. Dokument pełnomocnictwa musi być złożony w oryginale lub poświadczony notarialnie za zgodność z oryginałem. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.12. Mielsce i termin składania i otwarcia ofert Oferty należy wysyłać w formie elektronicznej na adres: [email protected] w terminie do dnia 26.07.2023 r. do godziny 12.00.13. Sposób obliczenia ceny 1) Wykonawca określi cenę oferty brutto w PLN, za 1 wozokilometr, obejmującą wszystkie elementy zamówienia określone w zapytaniu ofertowym i wzorze umowy. 2) Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany według kryteriów – Cena 100%.14. Analiza ofert Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które zostaną złożone przez Wykonawców spełniających warunki udziału, o których mowa w punkcie 6, oraz złożą wymagane dokumenty, o których mowa w punkcie 8. Zamawiający po przeanalizowaniu złożonych ofert poinformuje oferentów i zaprosi do ewentualnych negocjacji. Negocjacje dotyczyć będą wyłącznie tych elementów treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt 13. Po przeprowadzeniu negocjacji Zamawiający zaprosi do złożenia ofert ostatecznych z uwzględnieniem zmian dokonanych w toku negocjacji. 15. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowyWyniki z zapytania ofertowego zostaną zamieszczone na stronie www.bip.czernica.pl. Zamawiający poinformuje Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza o miejscu i terminie podpisania umowy. Podpisanie umowy nastąpi do dnia 25.08.2023 r.Zamawiający zastrzega sobie prawo odwołania/unieważnienia zapytania bez podania przyczyny.16. Załączniki do zapytania Załącznik nr 1 – rozkłady jazdy na liniach Z l, Z2 i Z3 obwiązujące od 01.09.2023 r. do 31.08.2024 r.Załącznik nr 2 – wykaz autobusów, przeznaczonych przez Wykonawcę do realizacji usługi Załącznik nr 3 – zestawienie liczby pasażerów na liniach Z l, Z2 i Z3 w 2022 r.Załącznik nr 4 – oświadczenie dotyczące posiadania wymaganych uprawnień przez Wykonawcę Załącznik nr 5 – schemat linii komunikacyjnych Załącznik nr 6 – formularz ofertowy Załącznik nr 7 – wzór umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego Załącznik nr 8 – Uchwała nr XXXV/361/2022 Rady Gminy Czernica z dn. 17.03.2022 r. i Uchwała nr XLII/421/2022 z dn. 22 września 2022 r., zmieniające uchwałę w sprawie zasad odpłatności i wysokości opłat za usługi przewozowe świadczone środkami publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Czernica na liniach wewnątrzgminnych Z l i Z2 oraz sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych. |
Komentarze