PPL zapowiada mniejsze kolejki do odprawy paszportowej i kontroli bezpieczeństwa na Lotnisku Chopina
Lotnisko Chopina wdroży rozwiązania, które wpłyną na zmniejszenie kolejek pasażerów do m.in. odprawy paszportowej i kontroli bezpieczeństwa – przekazał w poniedziałek prezes Polskich Portów Lotniczych (PPL) Stanisław Wojtera.
Jak poinformowały zarządzające warszawskim Lotniskiem Chopina Polskie Porty Lotnicze, lotnisko „w bardzo szybkim tempie zbliża się do wyrównania, a nawet przekroczenia wyników pasażerskich z 2019 roku”.
Na koniec maja stopień odbudowy ruchu wynosił 96 procent, każdego dnia odlatuje z niego między 20 a 30 tys. osób – poinformował Stanisław Wojtera.
Dodał, że Lotnisko Chopina zbliża się do granicy przepustowości.
Zespół Lotniska Chopina i PPL cały czas wdraża nowe rozwiązania i usprawnia procesy, które wpływają nie tylko na punktualność, ale też wygodę naszych klientów – pasażerów i linii lotniczych – podał Wojtera.
I dodał, że wkrótce Lotnisko Chopina wdroży rozwiązania, które wpłyną na zmniejszenie kolejek; „będzie to m.in. system wspomagający kolejkowanie pasażerów”.
W godzinach szczytowych, kiedy jest najwięcej odlotów, mogą pojawić się spiętrzenia – zwłaszcza w takich „wąskich gardłach”, jak punkt kontroli bezpieczeństwa – wskazał. Apelujemy do pasażerów, aby zaplanować wcześniejszy przyjazd na lotnisko: 2 godziny dla lotów średniodystansowych, a 3 godziny dla lotów dalekodystansowych i międzykontynentalnyc – podał prezes PPL.
Zdaniem prezesa opóźnienia, które mają miejsce na Lotnisku Chopina, nie są generowane przez port.
Najwięcej opóźnień powstaje za granicą – część z nich to przepustowość przestrzeni powietrznej, a część to opóźnienia na innych lotniskach. Może więc powstać efekt domina – jeśli opóźni się samolot na wylocie, to przyleci spóźniony do Warszawy, i dlatego siłą rzeczy – wyleci opóźniony w drogę powrotną – wyjaśnił Wojtera.
PPL przekazało, że zgodnie z danymi Europejskiej Organizacji ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (Eurocontrol), Lotnisko Chopina w Warszawie od 15 marca do 15 maja utrzymuje się w europejskiej czołówce lotnisk pod względem punktualności, zajmując od 2. do 6. miejsca wśród europejskich lotnisk sklasyfikowanych przez tę organizację.
Średnia punktualność w tym okresie na Lotnisku Chopina wyniosła 77,9 proc. (77,6 proc. przyloty i 78,2 proc. odloty). Najlepszy okres to 12-21 marca, gdzie średnia punktualność wyniosła 88 proc. W Europie lepsze statystyki osiągnęło wtedy tylko lotnisko w Helsinkach – podały PPL.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W ubiegłym roku odprawiono tam ponad 14,4 mln podróżnych.
Eurocontrol skupia 41 państw, w tym Polskę.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze