Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powstał pierwszy we Wrocławiu pas bus+rower

infobike
19.07.2011 17:49
0 Komentarzy

Powstał pierwszy we Wrocławiu pas bus+rower


Rowerowy Wrocław informuje o pierwszym we Wrocławiu pasie typu bus+rower

Tak Rowerowy Wrocław pisze o nowości:

Przed czterema miesiącami donosiliśmy o projekcie, teraz donosimy o wykonaniu na pl. JP II pierwszego we Wrocławiu wspólnego fragmentu pasa autobusowo-rowerowego. A także o kilku innych ułatwieniach na placu.

Wspólny pas dla rowerów i autobusów to tak naprawdę kilkanaście metrów wspólnej przestrzeni na skrzyżowaniu pl. Jana Pawła II (dawniej 1 maja) na pasie prowadzącym w kierunku centrum. Rozwiązanie to ma tą zaletę, iż rowerzyści wreszcie mają możliwość legalnej jazdy przy prawej krawędzi jezdni przez skrzyżowanie. Nie muszą jechać środkowym pasem przez plac, czy też uprawiać slalom w zatłoczonym przejściu podziemnym.

Rowerzyści oprócz piktogramów na jezdni (być może przydałoby się ich więcej) otrzymalispecjalny sygnalizator rowerowy –dzięki niemu dobrze widzą kiedy należy ruszyć z linii startu.

Minusem rozwiązania jest oczywiście dzielenie pasu z pojazdami komunikacji zbiorowej. Można obawiać się, że rowerzyści będą opóźniać jazdę autobusów. Na pierwszy rzut oka, jest to jednakzobaczymy. Poniżej przykład sytuacji, gdy autobus jedzie na „zielonej fali”, a rowerzysta startuje z linii zatrzymania. Jak widać, nie wyhamowuje mocno autobusu.

Niestety, dzielenie pasa z autobusami dotyczy to tylko kierunku na wschód. Jadąc na zachód rowerzysta w dalszym ciągu musi jechać przez plac między autami, a autobusami –na środkowym pasie.

Oprócz tego udogodnienia, w ramach remontu opisywanego tutaj rowerzyści i piesi dostali takżeprzejazd i przejście przez plac na wysokości ul. Sokolniczej. Dzięki temu powstała dobra alternatywa do tuneli pod placem oraz dojście do przystanków w poziomie jezdni.
Dobrą wiadomością jest także przejazd na wysokości ul. Bolesławieckiej / Głogowskiej.

Małą wtopą jest brak możliwości legalnego wyjazdu rowerem z ul. Sokolniczej na plac (kier. północ) –zabrakło tabliczki T-22 „nie dotyczy rowerów”.

Większymi wtopami są za to braki usprawnień dla rowerów na pl. Strzegomskim –o czympisaliśmy wcześniej. Smutne jest przede wszystkim to, że szeroko zakrojona akcja remontów torowisk na pozostałych ulicach (Ślężna, Piłsudskiego, Grabiszyńskiej, Podwale, Hubskiej…) nie brała pod uwagę możliwości polepszenia doli rowerzystów w mieście, że zmarnowano efekt synergii.

Ale żeby nie kończyć minorowo – na razie pas bus+rower jest rozwiązaniem awangardowym w Polsce. W galerii obok – fotorelacja.

Radek Lesisz

Źródło: http://www.rowerowy.wroclaw.pl/index_aktualnosci.php5?dzial=9&kat=16&art=1143

Komentarze