Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ursus Niedźwiadek – nowa stacja już działa

inforail
07.01.2014 11:43
0 Komentarzy

Od dziś (7 stycznia) pasażerowie mogą korzystać z nowego przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek. Mieszkańcy położonego nieopodal osiedla czekali na jego uruchomienie 40 lat. Decydowały m.in. kwestie działek, które trzeba było wykupić od właścicieli. To długo trwało –tłumaczy dyrektor ZTM Warszawa Wiesław Witek. Wytrwałość mieszkańców została nagrodzona nie tylko skróceniem czasu dojazdu do Centrum, pociąg do Śródmieścia ma jechać 20 minut, ale także nowym parkingiem Park&ride. Na przystanku Ursus Niedźwiadek zatrzymują się pociągi SKM, linia S1, oraz Kolei Mazowieckich. Uruchomienie nowej stacji będzie znacznym ułatwieniem dla pasażerów –mówi Zastępca Prezydenta Warszawy Jacek Wojciechowicz. Jak się okazało nie wszyscy maszyniści wiedzą, że przystanek już działa. Wracając z oficjalnego otwarcia stacji byliśmy świadkiem zdezorientowania maszynisty pociągu KM101, który częściowo przejechał peron, zanim zatrzymał skład. Cóż, z czasem będzie pewnie coraz lepiej.

Oddanie do użytku nowego przystanku zmienia też granicę stref biletowych na linii pruszkowskiej. To właśnie Ursus Niedźwiadek jest teraz przystankiem granicznym dla biletów Kolei Mazowieckich, koniec I strefy, a także ZTM przy przejazdach na podstawie biletów honorowanych w pociągach Kolei Mazowieckich w ramach oferty 'Wspólny bilet ZTM-KM-WKD’ oraz w SKM.
Warszawa Ursus NiedźwiadekInauguracja działalności przystanku Ursus Niedźwiadek i parkingu Park&rideWarszawa Ursus NiedźwiadekWarszawa Ursus Niedźwiadek
Przystanek Ursus Niedźwiadek został zbudowany od podstaw. Powstały nowe perony oraz cała infrastruktura stacyjna, między torami linii kolejowej Grodzisk Mazowiecki –Pruszków –Warszawa Zachodnia. Koszt realizacji tego przedsięwzięcia to 8 mln 677 tys. zł. Wykonawcą inwestycji był Mostostal Warszawa SA. Stacja jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Szerokość peronu to 10 m, wysokość 76 cm, zaś długość 200 m. Architektura i zadaszenie nawiązuje do wzornictwa z innych przystanków linii grodziskiej. Przystanek jest wspólną inwestycją miasta i PKP PLK. To kolejna stacja kolejowa w Warszawie, oddana do użytku w ostatnim czasie. Czy będą kolejne? Jeśli osiągniemy porozumienie z PKP PLK i znajdą się pieniądze –mówi Jacek Wojciechowicz. Od czerwca 2013 roku pasażerowie korzystają z przystanku Warszawa Zacisze Wilno, zbudowanego przez dewelopera. W 2015 roku do użytku ma zostać oddana stacja Mokry Ług na linii Warszawa Rembertów –Tłuszcz. W 2012 roku pasażerowie dostali do dyspozycji stację podziemną Warszawa Lotnisko Chopina, od 2008 roku korzystają z przystanków Aleje Jerozolimskie i Żwirki i Wigury.

Komentarze