Związkowcy pytają o Gdynię Główną Postojową
inforail
08.08.2013 13:07
0 Komentarzy
Związkowcy pytają o Gdynię Główną Postojową
Kolejarskie Związki Zawodowe z Gdyni są zaniepokojone nieprzestrzeganiem procedur bezpieczeństwa przez Spółkę Intercity kierowaną przez prezesa Janusza Malinowskiego. W miesięczniku Federacji ZZP PKP „Nasze Sprawy’ nr 7(187) z lipca 2013 ukazał się artykuł pt.’Taborowe rewolucje’ poświęcony spotkaniu Rady Branżowej Intercity w dniu 3.07.2013 z prezesem Spółki PKP Intercity SA Januszem Malinowskim. W artykule prezes wypowiada się: „Dodam, że obecnie użytkowana od „Peelki’ stacja Gdynia Główna Postojowa jest w tak tragicznym stanie technicznym, że dochodzi na niej do wykolejania się naszych wagonów’. W związku ze stwierdzeniem prezesa Janusza Malinowskiego o: tragicznym stanie technicznym własnej bocznicy kolejowej co skutkuje wykolejaniem się wagonów przeznaczonych do przewozu pasażerów, związkowy stawiają pytania:
1/ do Urzędu Transportu Kolejowego:
– czy UTK, do zadań którego, należy nadzór nad bezpieczeństwem w transporcie kolejowym dokonywał kontroli w obiektach Spółki Intercity w Gdyni Głównej Postojowej (Gdyni Leszczynkach)?
– czy UTK sprawdzał warunki techniczne jakim powinny odpowiadać linie kolejowe i bocznice kolejowe na terenie Gdyni Głównej Postojowej (Gdyni Leszczynkach)?
– czy UTK kontrolował warunki techniczne eksploatacji pojazdów kolejowych na terenie Gdyni Głównej Postojowej (Gdyni Leszczynkach)?
– czy UTK monitorował systemy zarządzania bezpieczeństwem przez przewoźnika Spółkę PKP Intercity, w tym na zagrożonym wypadkami terenie Gdyni Głównej Postojowej (Gdyni Leszczynkach)?
– czy nie należy zamknąć stacji Gdynia Główna Postojowa z uwagi na tragiczny stan techniczny?
21 do Państwowej Komisji Badań Wypadków Kolejowych:
– czy PKBWK był informowany o wykolejaniu wagonów pasażerskich na stacji Gdynia Główna Postojowa?
– czy PKBWK uczestniczył w dochodzeniach powypadkowych?
– zgodnie z „Raportem z postępowania w sprawie poważnego wypadku, wypadku lub incydentu kolejowego’, należy prócz analizy i wniosków, przedsięwziąć środki zapobiegawcze mające na celu uniknięcie takich wypadków lub incydentów w przyszłości – jakie środki przedsięwzięto skoro prezes Intercity mówi w liczbie mnogiej o wykolejaniu wagonów?
– dlaczego wypracowane środki zapobiegawcza są nieskuteczne skoro prezes mówi w liczbie mnogiej o wykolejaniu wagonów?
– czy wszystkie wykolejenia o których mówi prezes Janusz Malinowski na stacji Gdynia Główna Postojowa z udziałem wagonów Spółki intercity są notowane, i czy prowadzone były postępowania komisji wypadkowych? Ile było takich wykolejeń?
3/ do PKA SA:
– czy PKP SA była informowana o „tragicznym stanie technicznym’ stacji Gdyni Głównej Postojowej, na której dochodzi do wykolejania wagonów pasażerskich?
– jak utrzymywana jest infrastruktura kolejowa przez Spółkę PKP PLK oraz Spółkę PKP Intercity na stacji Gdynia Główna Postojowa skoro jej stan techniczny powoduje wykolejanie się wagonów pasażerskich?
– kto ponosi odpowiedzialność za doprowadzenie do takiego stanu infrastruktury, który powoduje wykolejanie wagonów?
– dlaczego pracownicy Spółki PKP PLK uczestniczący w Komisjach powypadkowych na stacji Gdynia Główna Postojowa z udziałem wagonów Spółki Intercity nie wypracowali odpowiednich środków zaradczych by wykolejenia się nie powtarzały?
Zwracając się do instytucji wymienionych w adresie, związkowcy kierują się troską o zdrowie i życie pasażerów – klientów przewoźnika kolejowego Spółki Intercity. Pragną również wyjaśnić, czy doszło do naruszeń bezpieczeństwa ruchu kolejowego na stacji Gdynia Główna Postojowa.
Jako redakcja InfoRail również oczekujemy informacji o stanie stacji postojowej Gdynia Główna, licząc na szybkie uzyskanie. Dodajmy, że pismo o powyższej treści zostało skierowane do UTK, PKBWK oraz PKP SA.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
POLREGIO wysyła SA134-029 na naprawę
25.03.2025
Miliard złotych na tabor w województwie opolskim
Kontraktyza darmo
19.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Od soboty, 22 lutego, nowe połączenie kolejowe w Bieszczady
Pasażerza darmo
21.02.2025
Wybierz podróż „Koleją do Natury”
Pasażerza darmo
18.02.2025
Od marca wracają pociągi z Kielc do Sandomierza. Jak pojadą?
Pasażerza darmo
17.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich
12.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Zabytkowy rozkład jazdy na przystanku Warszawa Włochy
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Nowy przystanek kolejowy w województwie kujawsko-pomorskim
Infrastrukturaza darmo
04.03.2025
Ruszają roboty zabezpieczająco-naprawcze na gdyńskim węźle Karwiny
Infrastrukturaza darmo
28.02.2025
Komentarze