Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Inspiro prawie warszawskie

infotram
11.07.2012 10:57
0 Komentarzy
Wagon metra Inspiro dla Warszawy będzie jednym z pojazdów, które Siemens chce pokazać na wrześniowych targach InnoTrans w Berlinie. Właśnie w niemieckiej stolicy zobaczymy po raz pierwszy pojazd w kompletnych, warszawskich barwach. Obecnie w wiedeńskiej fabryce trwają prace nad budową pierwszych wagonów, których malatura jest już prawie kompletna. Prawie, bo brakuje jeszcze żółtego pasa. Malowanie pociągów Inspiro zostało uzgodnione ze stołecznym Zarządem Tranportu Miejskiego. Przypomnijmy, że po raz pierwszy zostało pokazane, na modelu, na majowym spotkaniu UITP w Warszawie.
Siemens InspiroSiemens InspiroSiemens InspiroSiemens Inspiro
Obecnie w Wiedniu trwa wyposażanie siedmiu wagonów, które do tej pory powstały w austriackiej stolicy. Kiedy pod koniec czerwca nasza Redakcja, na zaproszenie Siemensa, oglądała wagony Inspiro nie przypominały one jeszcze kompletnych pojazdów, które mogą wyjechać na linie. Brakowało nie tylko żółtego pasa, który nota bebe zostanie naklejony, nie namalowany, ale także całego wyposażenia wnętrza i drzwi. Mimo to, jak zapewnił nas Maciej Tomaszewski z Siemens Polska, jeszcze w tym roku pierwsze wagony przybędą na testy do Warszawy. Nastąpi to prawdopodobnie w grudniu. Poprzedzą je jazdy testowe w niemieckim centrum testowym Siemensa. Przypomnijmy, że Inspiro mają kursować nie tylko na budowanej obecnie drugiej linii stołecznego metra, ale również na linii nr 1. To właśnie tu pojawią się w pierwszej kolejności. Łącznie Warszawa ma dostać 35 składów, czyli 210 wagonów Inspiro. Co najmniej 10 z nich trafi na pierwszą linię. Umowa zawarta między stronami przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia o 50%. Jej wartość to 1 mld 69 mln zł. Siemens w bitwie o Warszawę pokonał konsorcjum Wagonmasz-Skoda i CAF. Prawdopodobnie w wiedeńskiej fabryce powstanie tylko 10 wagonów dla Warszawy. Pozostałe mają być niestety budowane w Nowym Sączu, co znacznie utrudni śledzenie postępów przy ich budowie. Partner Siemensa –firma Newag –nie udziela portalowi InfoRail żadnych informacji na temat swojej działalności. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie w Nowym Sączu podobno powstaje już hala, w której budowane będą wagony Inspiro. Oby nie skończyło się tak ostatnio z pociągami dla województwa zachodniopomorskiego….
Siemens Inspiro dla WarszawySiemens Inspiro dla WarszawySiemens Inspiro dla WarszawySiemens Inspiro dla Warszawy
Przypomnijmy, że Warszawa będzie pierwszym nabywcą wagonów Inspiro. Pociągi mają być przystosowane do poruszania się z prędkością 90 km/h, przy zasilaniu z tzw. trzeciej szyny, o napięciu 750V. Mają mieć 117,8 m długości, 2,74 m długości oraz 3,65 m wysokości. Wysokość podłogi nad poziomem szyny wynosi natomiast 1,13 m. Jednorazowo może nimi podróżować 1436 osób, z czego 256 na miejscach siedzących. 24 siedzenia są składane. Masa własna pociągu wynosi 165 ton, zaś maksymalna masa z pasażerami to 267 ton.
Dołącz do nas na Facebooku.

Komentarze