Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańsk: Tramwaje N8C niebezpieczne bo mają za dużo drzwi?

infotram
10.12.2009 13:31
0 Komentarzy

Dortmundy mają wejścia również od strony torów. O ich otwarciu zdecyduje motorniczy. Tramwaje N8C dortmundy, zakupione przed dwoma laty przez ZKM Gdańsk w Niemczech, mają dwie kabiny i drzwi z obu stron wagonu. W Gdańsku perony tramwajowe są tylko z prawej strony, na każdej pętli można zatoczyć koło, więc drzwi po obu stronach nie są potrzebne. Gdańsk, kupując dortmundy, kierował się jednak wyłącznie ceną (31 tys. euro za sztukę – za nowy tramwaj trzeba zapłacić kilka milionów złotych), a nie układem drzwi. Ten może jednak powodować niebezpieczeństwo dla pasażerów, a wszystko zależy od przytomności umysłu motorniczego.
Do Gdańska dotarł już siódmy przebudowany dortmund. Dzień przed jego wyjazdem z Poznania, w fabryce Modertransu, gdzie przebudowywane są dortmundy, oglądał go reporter 'Dziennika Bałtyckiego’. Razem z Jarosławem Bakinowskim, wiceprezesem Modertransu, chcieliśmy wysiąść z tramwaju, naciskając przycisk przy drzwiach po, nazwijmy ją umownie, stronie A. Tymczasem drzwi otworzyły się na stronę B…
– Motorniczy za pomocą przełącznika na pulpicie wybiera, po której stronie mają się otwierać drzwi. Właśnie ze względów bezpieczeństwa otworzą się tylko drzwi po stronie wybranej przez motorniczego, niezależnie od tego, po której stronie naciśnięty zostanie przycisk przez pasażera. Stąd, jeśli w takiej sytuacji, jaką mieliśmy, pasażer naciśnie przycisk po prawej stronie, a motorniczy przełączył mechanizm na otwieranie po lewej stronie, to otworzą się drzwi wyłącznie po lewej stronie. To w pełni bezpieczne rozwiązanie, nie ma zatem żadnych problemów z drzwiami – zapewnia Bakinowski.
Teoretycznie więc nie powinno się zdarzyć, że na przystanku drzwi otworzą się na lewą stronę. O ile motorniczy dobrze przekręci przełącznik. Szczegóły.

Komentarze