Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ČD Cargo pozyska dwa Vectrony

inforail
10.12.2021 15:45
0 Komentarzy
ČD Cargo i Siemens Mobility podpisały kontrakt na dostawę dwóch lokomotywy Vectron AC, wyposażonych w Diesel Power Module (spalinowy moduł dojazdowy).

Kontrakt obejmuje również serwis elektrowozów przez 4 lata.

Moduł dojazdowy

Pojazdy zostaną dostarczone wiosną 2023 roku. Jest to pierwsze zamówienie lokomotyw, które mogą być eksploatowane w trybie zasilania z linii trakcyjnej 15 kV lub 25 kV (moc trakcyjna znamionowa 6400 kW) lub w trybie tak zwanej ostatniej mili. To ostatnie rozwiązanie będzie wykorzystywane aby pokonać ostatni odcinek bez sieci trakcyjnych. W tym celu lokomotywy Vectron AC są wyposażone w moduł Diesel Power Module. Składa się z on zespołu spalinowo-elektrycznego, umieszczonego wraz z osprzętem oraz zbiornika paliwa w lokomotywie, zdolnego do zasilania w energię elektryczną napędu trakcyjnego i pomocniczego lokomotywy (niezależna trakcja spalinowo-elektryczna, moc silnika spalinowego 180 kW).

„Obecnie w naszym oddziale w Austrii korzystamy z trzech dzierżawionych lokomotyw z technologią spalinowej ostatniej mili. Bardzo pozytywne doświadczenia z tą technologią, która eliminuje konieczność korzystania z innej lokomotywy manewrowej podczas obsługi ostatniego odcinka, na większości bocznic naszych klientów, utwierdziła nas w decyzji o zakupie takich lokomotyw. Mamy bardzo dobre doświadczenia z elektrowozami Siemens Vectron na czele naszych pociągów, dlatego cieszymy się, że nasza flota powiększy się o dwie kolejne maszyny, teraz również z technologią DPM” – mówi Tomáš Tóth, Prezes Zarządu ČD Lokomotywy Cargo. To element naszej długofalowej koncepcji odnowy i trwałości floty pojazdów, w ramach której między innymi pozyskujemy co roku co najmniej 10 nowych lokomotyw o podobnych parametrach. Vectrony AC DPM przesuwają interoperacyjność tego typu lokomotyw i oczywiście całej naszej floty lokomotyw nieco dalej” – dodaje.

„Vectron AC z modułem Diesel Power Module (DPM) to świetna inwestycja w przyszłość zrównoważonego transportu kolejowego. Pozwala szybko i tanim kosztem pokonać krótkie niezelektryfikowane odcinki na początku lub końcu podróży pociągu towarowego. Dzięki temu pojedyncza lokomotywa elektryczna może poprowadzić pociąg towarowy na całej swojej długości bez konieczności korzystania z innych lokomotyw manewrowych” – mówi Roman Kokšal, dyrektor generalny Siemens Mobility Czech Republic. „Działanie tych lokomotyw zwiększa atrakcyjność i ekonomiczność kolejowych przewozów towarowych. Stanowią one zatem skuteczne narzędzie do osiągnięcia celu polegającego na przeniesieniu przewozów towarowych z transportu drogowego na kolej elektryczną. Ponadto Vectron AC z DPM jest wyposażony w europejski system ETCS Level 2 Baseline 3. Zainstalowane są również krajowe urządzenia PZB, LZB i Mirel. Lokomotywa uzyskała już dopuszczenia do eksploatacji w Czechach, Słowacji, Niemczech, Austrii i na Węgrzech” – dodaje.

Komentarze