Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Śląskie chcą kupić 44 tramwaje

infotram
10.03.2016 13:27
0 Komentarzy

W 2010 roku Tramwaje Śląskie rozpoczęły realizacjęnajwiększego przedsięwzięcia inwestycyjnego ?mówił dziś w Katowicach TadeuszFreisler, Prezes przewoźnika. Największego w historii, a więc od 1898 roku,kiedy to ruszyła pierwsza linia, łącząca Bytom z Piekarami Śląskimi. W latach2007-2008 firma została skomunalizowana. To był początek zmian – dodał.

Sieć tramwajowa w aglomeracji to 30 linii i 340,3 kmtorowisk pojedynczych. Jest ona największa w Polsce. Tramwaje przejeżdżają17000 wzkm na terenie 13 miast aglomeracji.

Wspomniany na wstępie projekt obejmował dwa etapy. Pierwszy zakładałmodernizację 48 km torowisk, przebudowę sieci trakcyjnej czy wreszcie zakup 30wagonów niskopodłogowych i modernizację 75 tramwajów 105Na. Etap II to modernizacjatorowisk 15 km odcinkach, zakup kolejnych 12 (częściowo niskopodłogowych) tramwajówdwukierunkowych i rzecz jasna przebudowa sieci trakcyjnej.

Projekt został zrealizowany w okresie od października 2012roku do grudnia 2015 roku. Częściowo udało się dobudować odcinki torów. Toewenement na skalę światową. Wszystko zaczęło się na ul. Moniuszki w Bytomiu.Przeprowadzenie prac wymagało wiele wysiłków zarówno ze strony miast, jak iTramwajów Śląskich ? podkreśla Tadeusz Freisler.

W zajezdni w Chorzowie powstała też nowoczesna myjnia zzamkniętym obiegiem. Przebudowana została ponadto siedziba spółki.

Całkowity koszt projektu to 626,95 mln zł, z czego ześrodków unijnych udało się pozyskać 490,49 mln zł. Początkowo zakładaliśmy pozyskaniedofinansowania na poziomie 50%, udało się dojść do 80%. To pozwoli na realizowaniekolejnych projektów w aglomeracji ? zaznacza szef Tramwajów Śląskich. Iprzypomina, że wraz z zadaniami, o których wspomniano powyżej realizowane byłyliczne inwestycje miejskie.

W latach 2010-2015 nastąpiła zatem znaczna poprawa wzakresie eksploatowanego taboru i torowisk. Liczba torów w stanie zdecydowanieniezadowalającym spadła do 0.

I najważniejsze. Prezes Tramwajów Śląskich zapowiedział, wnowej perspektywie unijnej, dalsze inwestycje i w infrastrukturę i w tabor.Spółka chce kupić 44 niskopodłogowe pojazdy.


Komentarze