Tramwaje Śląskie chcą kupić 44 tramwaje
W 2010 roku Tramwaje Śląskie rozpoczęły realizacjęnajwiększego przedsięwzięcia inwestycyjnego ?mówił dziś w Katowicach TadeuszFreisler, Prezes przewoźnika. Największego w historii, a więc od 1898 roku,kiedy to ruszyła pierwsza linia, łącząca Bytom z Piekarami Śląskimi. W latach2007-2008 firma została skomunalizowana. To był początek zmian – dodał.
Sieć tramwajowa w aglomeracji to 30 linii i 340,3 kmtorowisk pojedynczych. Jest ona największa w Polsce. Tramwaje przejeżdżają17000 wzkm na terenie 13 miast aglomeracji.
Wspomniany na wstępie projekt obejmował dwa etapy. Pierwszy zakładałmodernizację 48 km torowisk, przebudowę sieci trakcyjnej czy wreszcie zakup 30wagonów niskopodłogowych i modernizację 75 tramwajów 105Na. Etap II to modernizacjatorowisk 15 km odcinkach, zakup kolejnych 12 (częściowo niskopodłogowych) tramwajówdwukierunkowych i rzecz jasna przebudowa sieci trakcyjnej.
Projekt został zrealizowany w okresie od października 2012roku do grudnia 2015 roku. Częściowo udało się dobudować odcinki torów. Toewenement na skalę światową. Wszystko zaczęło się na ul. Moniuszki w Bytomiu.Przeprowadzenie prac wymagało wiele wysiłków zarówno ze strony miast, jak iTramwajów Śląskich ? podkreśla Tadeusz Freisler.
W zajezdni w Chorzowie powstała też nowoczesna myjnia zzamkniętym obiegiem. Przebudowana została ponadto siedziba spółki.
Całkowity koszt projektu to 626,95 mln zł, z czego ześrodków unijnych udało się pozyskać 490,49 mln zł. Początkowo zakładaliśmy pozyskaniedofinansowania na poziomie 50%, udało się dojść do 80%. To pozwoli na realizowaniekolejnych projektów w aglomeracji ? zaznacza szef Tramwajów Śląskich. Iprzypomina, że wraz z zadaniami, o których wspomniano powyżej realizowane byłyliczne inwestycje miejskie.
W latach 2010-2015 nastąpiła zatem znaczna poprawa wzakresie eksploatowanego taboru i torowisk. Liczba torów w stanie zdecydowanieniezadowalającym spadła do 0.
I najważniejsze. Prezes Tramwajów Śląskich zapowiedział, wnowej perspektywie unijnej, dalsze inwestycje i w infrastrukturę i w tabor.Spółka chce kupić 44 niskopodłogowe pojazdy.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze