Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Mazowieckie pozyskały działki pod bazę w Radomiu

inforail
12.02.2019 14:13
0 Komentarzy

Zakup działek w Radomiujest związany z planem spółki KM dotyczącym zakupu nowych pojazdów produkcjiStadlera. W sumie do obsługi Radomia trafi 10 dwuczłonowych pojazdów.

Całyprojekt zakłada także budowę bazy utrzymaniowej dla wykonywania przeglądów wpoziomach P1-P2.

Wczoraj(11 stycznia) przedstawiciele Kolei Mazowieckich: Robert Stępień, prezeszarządu, oraz Cezary Lewandowski, członek zarządu, dyrektor finansowy,podpisali akt notarialny dotyczący zakupu pięciu działek w Radomiu o łącznejpowierzchni blisko 0,35 ha wraz z prawem własności znajdujących się na nichbudowli. Działki te są niezbędne dla wybudowania rozjazdu łączącego torbocznicowy planowanej bazy utrzymaniowo-naprawczej KM z torem nr 12 stacjiRadom. Pozostałe działki będą stanowiły drogę ppoż. do planowanej inwestycji.Sam budynek bazy stanie na działkach o powierzchni 10770 m², dzierżawionych odMiasta Radom.

-Zakup działek jest kolejnym ważnym krokiem w strategii rozwoju spółki. Umożliwion budowę bazy utrzymaniowo-naprawczej, gdzie będą dokonywane przeglądy nowychpojazdów FLIRT. To także jeden z efektów dobrej współpracy z samorządemwojewództwa mazowieckiego, która zaowocuje nie tylko poprawą jakości podróży nalinii, którą będą obsługiwać nowe pojazdy, ale także wysoką jakością utrzymaniatych pojazdów w nowoczesnym obiekcie – powiedział prezes Robert Stępień.

Wramach projektu zakłada się budowę:

• hali przeglądowej do wykonywaniaprzeglądów w poziomie utrzymania P1 i P2;

• hali przeglądowej służącejprzeprowadzeniu napraw bieżących;

• myjni przejazdowej, umożliwiającejautomatyczne czyszczenie zewnętrzne powierzchni bocznych, czołowych i dachupojazdów.

• warsztatu pneumatycznego,elektrycznego oraz mechanicznego, umożliwiających wykonywanie podstawowychczynności kontrolnych oraz napraw podzespołów. Na terenie punktu utrzymaniabędzie znajdować się również stanowisko ładowania baterii;

• punktu trafo, sprężarkowni, kotłownioraz miejsc na zbiornik ppoż., materiały niebezpieczne i odpady komunalne;

• budynku administracyjno-socjalnego, wktórym znajdować się będą pomieszczenia dla drużyn konduktorskich, rewidentów,pracowników utrzymania technicznego i maszynistów, a także niezbędnepomieszczenia socjalne;

• zespołu torów odstawczych dla 10 sztukdwuczłonowych EZT wraz z wykorzystaniem do tego celu hali przeglądowej.

Komentarze