Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ursus z AMZ-Kutno razem dla elektrobusów

infobus
17.04.2015 07:07
0 Komentarzy

13 kwietnia br. Ursus otrzymał homologację na swój pierwszy autobuselektryczny ? Ekovolt. Pojazd jest efektem prac polskich inżynierów ikonstruktorów z ośrodka badawczo-rozwojowego w Lublinie, których wsparła firmaAZM-Kutno, mająca już spore doświadczenie w tym temacie. W zeszłym rokumazowiecka firma opracowała ? wspólnie z łódzką Politechniką i firmą Enika ?autobus elektryczny AMZ CitySmile 8,5, który aktualnie przechodzi testy w MZKKutno. Dodajmy, że pierwsze doświadczenia z elektrycznym napędem AMZ zdobył wewspółpracy z szwedzką spółką Hybricon Bus Systems (HBS), z którą wspólnieod  2013 r. dostarcza pojazdy dlakoncernu Nubina. Przewoźnik od maja 2013 r. eksploatuje jeden pojazd CitySmile12 E, a podpisany w zeszłym roku kontrakt opiewa na dostawę dalszych 9 egzemplarzy,w tym 6 szt. CitySmile 12 E i 3 szt. CitySmile 18 E. Podobnie jak pierwszyelektryczny model CS 12 E, także i kolejne egzemplarze będą użytkowane przezNubinę w miejscowości Umea, a w ich układach napędowych zostaną wykorzystanesilniki elektryczne niemieckiej firmy Ziehl-Abeeg umieszczone w piastach kół, atakże system ładowania poprzez nadachowe pantografy. Część z tych elektrycznychdoświadczeń AMZ, wykorzystana została przez konstruktorów z Lublina.   Pierwszym użytkownikiem autobusu Ursus Ecovolt będzie miastoLublin. -?Przy obecnym poziomie zanieczyszczenia  powietrza i ruchu kołowego  w miastach autobusy ekologiczne  toprzyszłość w transporcie drogowym. W związku z wdrażaniem polityki zielonegotransportu, oczekujemy zwiększonego popytu na tego typu autobusy w Polsce iinnych krajach unijnych. Wierzymy, że naszym pojazdem zdobędziemy nie tylkoLublin czy inne polskie miasta, ale także perspektywiczne rynki EuropyZachodniej? – mówi Karol Zarajczyk, Prezes Zarządu Ursus S.A.

Wprowadzenie dooferty spółki nowego pojazdu to efekt realizacji strategii rozwoju marki URSUS,w tym między innymi dywersyfikacji produktowej w oparciu o polską myśltechnologiczną i krajowe zakłady produkcyjne. Autobus elektryczny Ursusa  jest jednym z pierwszych projektów ośrodkabadawczo-rozwojowego Ursus R&D, a jego produkcja będzie realizowana wzakładach spółki w Lublinie. Autobus elektryczny to kolejny produkt marki Ursus? po reaktywacji legendarnej serii ciągników C ? którym potwierdzamy nasząkonsekwencję w rozwoju firmy Ursus  ipokazujemy pierwsze sukcesy w odbudowie polskiego centrum motoryzacji wLublinie? ? podkreśla Karol Zarajczyk.

 Autobus elektryczny Ursus Ekovolt jest zasilany bateriamilitowo-jonowymi o łącznej pojemności 120 kWh. Pojazd wyposażono w 4 pakietywymiennych baterii do użycia przez 6 lat. Na jednym naładowaniu może przejechaćok. 200 km. Baterie będą ładowane na przystankach końcowych, na którychzostanie zamontowana infrastruktura do tzw. szybkiego ładowania ? w 15 minutmożna będzie naładować baterię w 80 procentach, co pozwoli na przejechaniekolejnych 100 km. Elektrobus ma 12 metrów długości, może przewieźć 70pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących. ??Autobus elektryczny Ursusawyróżniają innowacyjne rozwiązania techniczne, dobra cena oraz łatwość obsługi.Baterie są wymienialne i umieszczono je po bokach pojazdu na wysokości podłogi,a nie na dachu jak w przypadku konkurencyjnych marek. Dzięki temu jest do nichłatwy dostęp, co pozwala na szybką wymianę zasilania? ? dodał Prezes Zarajczyk.  W ramach rozwoju marki Ursus przy wykorzystaniu zapleczaprodukcyjnego i badawczego URSUS R&D, spółka dywersyfikuje  zakres produktów  w  ofercie na  rynek    krajowy i  rynki  eksportowe. W  2013  r.  Ursuszawarł  umowę z Zarządem TransportuMiejskiego w Lublinie na zakup i dostawę 38 sztuk nowych niskopodłogowychtrolejbusów miejskich w latach 2013-2015. W roku 2014 roku spółka dostarczyła19 szt. pojazdów. W 2015 r. Ursus realizuje ostatnią transzę, tj. 19trolejbusów.

W 2014 roku Ursus przeznaczył ok. 17 mln zł na rozwój oferty irozbudowę zaplecza produkcyjnego. W bieżącym roku spółka planuje przeznaczyćkolejne 24 mln zł na inwestycje. Jednym z priorytetów strategicznych Ursus S.A.jest rozwój nowoczesnego zaplecza produkcyjnego w kraju oraz kolejne inwestycjew badania i rozwój. W 2013 r. spółka podpisała umowę z PARP na dofinansowanieprojektu budowy nowoczesnego  laboratorium  Ursus  R&D w Lublinie, którego celem  jest   zwiększenie   innowacyjności   procesów produkcyjnych i wzrostkonkurencyjności oferty. Całkowity koszt projektu to ok. 23,6 mln zł dorealizacji do końca pierwszego półrocza 2015 r. Ośrodek badawczo-rozwojowy UrsusR&D rozpoczął działalność w 2010 r. i współpracuje z inżynierami zPolitechniki Lubelskiej i z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. W 2014r. spółka przeznaczyła 5,6 mln zł na modernizację hali produkcyjnej, która wbieżącym roku zostanie wyposażona w nowoczesny sprzęt badawczo- rozwojowy.Inwestycja w latach 2014-2015 pochłonie ok. 16 mln zł. ??Rozbudowa zapleczaprodukcyjnego i R&D to jeden z naszych priorytetów strategicznych. Chcemywykorzystać siłę marki oraz potencjał polskich inżynierów i konstruktorów dostworzenia w kraju nowoczesnego centrum badawczo-produkcyjnego, aby przywrócićtradycję polskiej motoryzacji sięgającą czasów przedwojennych? ? podkreślaKarol Zarajczyk.

Komentarze