Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trutnov z nowymi elektrobusami i gazowcami. Od Arrivy

infobus
08.02.2019 13:30
0 Komentarzy

Komunikacja miejska Trutnov to teraz wyłącznie fabrycznie nowe pojazdu. Arriva, która rozpoczęła realizację nowej umowy z czeskim miastem wprowadziła do ruchu elektrobusy Skoda-Solaris 26BB i gazowe SOR-y NBG18. Nowe nabytki wprowadzono oficjalnie do ruchu podczas prezentacji, która odbyła się kilka dni temu.

Siedem nowych pojazdów zastąpi stare autobusy z silnikami diesla. Zakup elektrycznych pojazdów Skoda-Solaris 26BB i przegubowych SOR-ów NBG18 z silnikami na CNG to finał projektu, który wspólnie zrealizowały Arriva Východní Čechy, ABB i CEZ ESCO. Dzięki temu ma nastąpić wyraźna poprawa stanu środowiska, a Trutnov może się chwalić nowoczesną flotą, które obsługuje jego transport miejski.

„Dziś Trutnov staje się wyjątkowym miastem w Czechahc pod względem ekologii. Nowa flota autobusowa jest o wiele bardziej przyjazna dla środowiska”– wyjaśniał Ivan Adamec, burmistrz miasta.

W regularnej eksploatacji będzie siedem nowych ekologicznych autobusów od Skody i SOR-a.

„Wybierając dostawcę krótszych autobusów kierowaliśmy się warunkami topograficznymi i klimatycznymi jakie panują w Trutnov. Pasażerowie otrzymają komfortowe warunki podróżowania dzięki w pełni niskopodłogowym, klimatyzowanym i przyjaznym dla środowiska autobusom.” – tłumaczył Jindřich Poláček, prezes Arriva Východní Čechy.

Jak ładować elektryczne Skody?
Elektrobusy Skoda-Solaris korzystają ze szybkich ładowarek dostarczonych przez ČEZ ESCO oraz wolnych plug-in produkcji Škody. Szybka dostawa prądu jest zapewniona dzięki bezpośredniemu połączeniu z elektrownią Poříčí Grupy ČEZ. Uruchomienie i obsługa stacji ładowania i inne powiązane usługi są zapewnione przez ČEZ ESCO.

„Zapewniamy kompleksową obsługę całego systemu ładowania. Liczymy również na zbieranie danych pomiarowych i ocenę działania całego systemu.” – mówi prezes ČEZ ESCO Kamil Cermak.

Unikalnym rozwiązaniem jest pierwsza zajezdniowa szybka ładowarka ABB. Urządzenie pozwala na ładowanie elektrobusu o mocy do 150 kW. Stacja taka jest w stanie uzupełnić większość akumulatora autobusu w kilkadziesiąt minut. Dodatkowym uzupełnieniem jest diagnostyka on-line.

„Najnowocześniejsza stacja ładująca ABB ma znaczące zalety dla operatorów transportu publicznego w Trutnovie i innych miastach, którzy chcą działać na rzecz czystego transportu publicznego. Kilka miast Czechach zainteresowało się naszą technologią ładowania. Jako ABB możemy zaoferować klientowi krótkoterminowy projekt pilotażowy. Dzięki temu przetestują urządzenie ładujące w określonych warunkach i na tej podstawie ocenią techniczne i społeczne zalety rozwiązań ABB.” – powiedziała Tanja Vainio, szefowa czeskiego przedstawicielstwa ABB.

Pozyskanie nowych autobusów do Trunova pochłonęło ponad 100 mln CZK, z czego 83 mln CZK pochodziło z dofinansowania unijnego. Elektrobusy Skoda-Solaris 26BB mogą przejechać ok 200 km na jednym ładowaniu. Każdy pomieści 65 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Z kolei każdy z przegubowych SOR-ów zabiera na pokład 144 pasażerów, w tym 44 na miejscach siedzących.

Komentarze