Powiat Bytowski z przetargiem na 14 linii i 3,3 mln wzkm. Z autobusami od zamawiającego
Powiat Bytowski ogłosił przetarg liniowy na 3,3 mln wozokilometrów. Wybrany operator obsłuży 14 linii powiatowych przez pięć lat
Postępowanie dotyczy pełnej obsługi powiatowego transportu publicznego na 14 liniach komunikacyjnych o łącznej długości 778 km, gdzie zaplanowano wykonanie 3 307 158 wozokilometrów w całym okresie obowiązywania umowy. Zadanie obejmie zarówno organizację przewozów, jak i stopniowe przejmowanie taboru zakupionego przez Powiat – o tych zakupach z CUPT-KPO pisaliśmy już wcześniej TansInfo.pl
Rozkład jazdy
- Ile wozokilometrów obejmuje przetarg?
- Kiedy operator rozpocznie obsługę linii?
- Jakim kryterium zostaną ocenione oferty?
3,3 mln wozokilometrów
Zamówienie dotyczy Powiat Bytowski i obejmuje kompleksową organizację transportu publicznego na terenie powiatu w ramach 14 linii autobusowych użyteczności publicznej. Są to zarówno trasy lokalne, jak i połączenia międzypowiatowe, w tym linia Bytów – Kartuzy przez Naklę, która stanowi jedną z najdłuższych relacji w tym obszarze komunikacji. Łączna praca przewozowa została określona na 3 307 158 wozokilometrów, a wykonywanie usługi potrwa od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2031 r.
Operator rozpocznie obsługę linii własnym taborem, który następnie będzie zastępowany autobusami zakupionymi przez Powiat Bytowski. Rozkład dostaw został precyzyjnie określony: styczeń 2026 – 2 pojazdy, marzec 2026 – 2 pojazdy, maj 2026 – 3 pojazdy. Nowe autobusy będą udostępniane operatorowi na podstawie osobnej, odpłatnej umowy dzierżawy.
Powiat nie narzuca szczegółowej specyfikacji technicznej taboru, poza wymogiem posiadania licencji na krajowy transport drogowy osób oraz gotowością do obsługi linii zgodnie z rozkładami. Jednak sposób ukształtowania zamówienia – w tym stopniowe zastępowanie autobusów operatora pojazdami zakupionymi przez Powiat – oznacza, że przewoźnik będzie musiał zapewnić tabor zgodny ze standardami obowiązującymi w regionalnym transporcie publicznym, w szczególności w zakresie komfortu pasażera i dostępności.
Jedynym kryterium oceny ofert jest koszt jednego wozokilometra (100%). Oznacza to, że rywalizacja przewoźników będzie w pełni cenowa, a kluczowym elementem strategii ofertowej staną się koszty operacyjne i efektywność organizacji pracy przewozowej na rozległej, 14-liniowej siatce połączeń.
Zamawiający wymaga także wniesienia wadium w wysokości 190 000 zł oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed jej podpisaniem. Całość komunikacji w postępowaniu odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na https://platformazakupowa.pl/transakcja/1200405.
Zakupowe tło
Powiat Bytowski w ostatnich latach przeprowadził największą od dekady modernizację taboru PKS Bytów, opierając ją na niskoemisyjnych autobusach hybrydowych do obsługi linii regionalnych. Efektem pierwszego etapu projektu jest 10 nowoczesnych autobusów Ibveco Crossway 12 LE , które już kursują na trasach powiatu. Zostały skierowane zarówno na linie o niższej frekwencji, zagrożone likwidacją z powodu zużytego taboru, jak i na nowo utworzone połączenia mające ograniczyć wykluczenie komunikacyjne mieszkańców mniejszych miejscowości.
Autobusy są w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a ich niskoemisyjny napęd hybrydowy pozwala ograniczyć emisję CO2 i poprawia efektywność przewozów w codziennej eksploatacji.
Projekt wart 20.000.000 PLN, współfinansowany kwotą 14.634.146,33 PLN z CUPT-KPO, umożliwił wymianę najbardziej wysłużonych pojazdów i poprawił dostępność transportu dla pracowników, uczniów, seniorów i osób wcześniej wykluczonych komunikacyjnie. Drugi etap programu zakłada dostawę kolejnych autobusów, które mają trafić do powiatu w 2026 roku, co domknie proces odnowy floty i zapewni jednolity standard obsługi regionalnych linii autobusowych.
.




Komentarze