Zwolnienia w ZTM Poznań?
Redukcja zatrudnienia i wyrównaniewynagrodzeń oraz ograniczenie zlecania usług podmiotom zewnętrznym – tonajważniejsze zmiany, jakie po kontroli przeprowadzonej przez WydziałTransportu i Zieleni zostaną wprowadzone w poznańskim Zarządzie TransportuMiejskiego. Efektem reorganizacji mają być oszczędności sięgające milionazłotych w skali roku.
Zakończyła się kontrola w Zarządzie Transportu Miejskiego w Poznaniu.Prowadzone przez Wydział Transportu i Zieleni działania dotyczyły przedewszystkim sposobu organizacji i funkcjonowania ZTM, w tym poziomu zatrudnienia,wynagrodzeń i zakresu umów outsourcingowych. Na podstawie wniosków z kontrolisporządzony został nowy Regulamin organizacyjny ZTM.
– Najpoważniejsze nieprawidłowości stwierdzone w czasie kontroli toprzerost zatrudnienia oraz nadmierne korzystanie z usług zewnętrznychkancelarii prawnych – mówi Violetta Wabińska-Chmielewska, dyr. WydziałuTransportu i Zieleni – Poprzedni dyrektor ZTM, Bogusław Bajoński, nieinformował ani jednostki nadzorującej ani prezydenta o zatrudnianiu kolejnychosób z firmy zewnętrznej. Jest to rzecz niedopuszczalna, podobnie jak nadmiernewydatkowanie środków publicznych związane z podpisywaniem szeregu umów zkancelariami prawnymi na doradztwo i inne usługi. Taka niegospodarność musiwiązać się z poważnymi konsekwencjami. Dyr. Bajoński pożegnał się już zjednostką. Teraz, za zgodą prezydenta Macieja Wudarskiego, zamierzamy skierowaćwniosek do rzecznika dyscypliny finansów publicznych.
Najważniejsze zmiany, jakie zostaną wprowadzone w ZTM, to:
- optymalizacja poziomu zatrudnienia,poprzez rezygnację z usług firm zewnętrznych. Ze względu na wcześniejszezobowiązania nie obejmie to części kontrolerów biletów i kasjerek.
- aktualizacja wewnętrznych przepisów ZTMm.in. Kart Stanowisk Pracy
- wyrównanie poziomu wynagrodzenia dlastanowisk o równorzędnej wadze
- udzielenie dyrektorowi ZTM nowychpełnomocnictw (uchylenie aktualnych) dla zaciągania zobowiązań finansowych
- stosowanie się do zasad zawartych wKodeksie Etyki obowiązującym w Urzędzie Miasta Poznania
Zmiany mają przynieść Miastu duże oszczędności. Sama rezygnacja z usługzewnętrznych kancelarii prawnych pozwoli na zatrzymanie w kasie Miasta ok. 300tys. zł w 2016 r. Zmniejszenie poziomu zatrudnienia przez firmę outsourcingowąz 140 do 65 etatów to oszczędność rzędu 700 tys. zł. Dalsze oszczędnościprzyniesie zmniejszenie ilości pracowników ze 189 do 181, oraz wyrównaniewynagrodzeń.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze