Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zwolnienia w ZTM Poznań?

infotrans
30.05.2016 17:02
0 Komentarzy

Redukcja zatrudnienia i wyrównaniewynagrodzeń oraz ograniczenie zlecania usług podmiotom zewnętrznym – tonajważniejsze zmiany, jakie po kontroli przeprowadzonej przez WydziałTransportu i Zieleni zostaną wprowadzone w poznańskim Zarządzie TransportuMiejskiego. Efektem reorganizacji mają być oszczędności sięgające milionazłotych w skali roku.

Zakończyła się kontrola w Zarządzie Transportu Miejskiego w Poznaniu.Prowadzone przez Wydział Transportu i Zieleni działania dotyczyły przedewszystkim sposobu organizacji i funkcjonowania ZTM, w tym poziomu zatrudnienia,wynagrodzeń i zakresu umów outsourcingowych. Na podstawie wniosków z kontrolisporządzony został nowy Regulamin organizacyjny ZTM.

– Najpoważniejsze nieprawidłowości stwierdzone w czasie kontroli toprzerost zatrudnienia oraz nadmierne korzystanie z usług zewnętrznychkancelarii prawnych – mówi Violetta Wabińska-Chmielewska, dyr. WydziałuTransportu i Zieleni – Poprzedni dyrektor ZTM, Bogusław Bajoński, nieinformował ani jednostki nadzorującej ani prezydenta o zatrudnianiu kolejnychosób z firmy zewnętrznej. Jest to rzecz niedopuszczalna, podobnie jak nadmiernewydatkowanie środków publicznych związane z podpisywaniem szeregu umów zkancelariami prawnymi na doradztwo i inne usługi. Taka niegospodarność musiwiązać się z poważnymi konsekwencjami. Dyr. Bajoński pożegnał się już zjednostką. Teraz, za zgodą prezydenta Macieja Wudarskiego, zamierzamy skierowaćwniosek do rzecznika dyscypliny finansów publicznych.

Najważniejsze zmiany, jakie zostaną wprowadzone w ZTM, to:

  • optymalizacja poziomu zatrudnienia,poprzez rezygnację z usług firm zewnętrznych. Ze względu na wcześniejszezobowiązania nie obejmie to części kontrolerów biletów i kasjerek.
  • aktualizacja wewnętrznych przepisów ZTMm.in. Kart Stanowisk Pracy
  • wyrównanie poziomu wynagrodzenia dlastanowisk o równorzędnej wadze
  • udzielenie dyrektorowi ZTM nowychpełnomocnictw (uchylenie aktualnych) dla zaciągania zobowiązań finansowych
  • stosowanie się do zasad zawartych wKodeksie Etyki obowiązującym w Urzędzie Miasta Poznania

Zmiany mają przynieść Miastu duże oszczędności. Sama rezygnacja z usługzewnętrznych kancelarii prawnych pozwoli na zatrzymanie w kasie Miasta ok. 300tys. zł w 2016 r. Zmniejszenie poziomu zatrudnienia przez firmę outsourcingowąz 140 do 65 etatów to oszczędność rzędu 700 tys. zł. Dalsze oszczędnościprzyniesie zmniejszenie ilości pracowników ze 189 do 181, oraz wyrównaniewynagrodzeń.

Zatwierdzony przez zastępcę prezydenta Poznania nowy regulamin wszedł wżycie 24 maja 2016 roku.v

Komentarze