Zmiany w organizacji ruchu przy budowie węzła Sądowa
Zmiany w organizacjiruchu przy budowie węzła przesiadkowego Sądowa w centrum Katowic zapowiedział tamtejszymagistrat. Od czwartku wprowadzony zostanie jednokierunkowy ruch naprzylegającej do węzła ul. Goeppert-Mayer. Inwestycja ma być gotowa w tym roku.
Chodzi o jeden z trzech budowanych obecnie centrówprzesiadkowych w Katowicach. Umowę na budowę węzła Sądowa miasto podpisało wlutym ub. roku; pierwsze utrudnienia związane z inwestycją pojawiły się w lipcuub. roku.
Jak przekazała w środę rzeczniczka katowickiego magistratuEwa Lipka, w związku z postępami prac na przelotowej ul. Goeppert-Mayer, doktórej przylega inwestycja, od czwartku na odcinku od skrzyżowania z ul.Gliwicką do skrzyżowania z ul. Mikołowską wprowadzony zostanie na niejjednokierunkowy ruch – w stronę ul. Mikołowskiej.
„Kierowcy jadący od strony ul. Mikołowskiej w stronę Załężabędą musieli kierować się przez Plac Wolności” – zaznaczyła Lipka. Jakwyjaśniła, prace związane są z przebudową ul. Goeppert–Mayer oraz ul. Jana IIISobieskiego, a także wykonaniem sieci kanalizacyjnej oraz elektrycznej iteletechnicznej. Wszystkie prace przy ul. Goeppert-Mayer mają potrwać dolistopada.
Węzeł Sądowa w centrum miasta, który za 56,9 mln złrealizuje Budimex, ma umożliwiać przede wszystkim przesiadki z autobusówkomunikacji miejskiej na dalekobieżne. Węzeł ten będzie funkcjonował ok. 500 mod katowickiego dworca kolejowego, mieszcząc m.in. parking dla ok. 50samochodów. Inwestycja powinna być gotowa do końca br.
Ostatnio zakończono tam montaż konstrukcji stalowej wiatyperonowej. Trwają prace związane z montażem paneli dachowych, podświetlanychlistwami LED. W budynku obsługi podróżnych trwają wykończenia oraz pracezwiązane z montażem urządzeń tzw. dolnego źródła ciepła.
W Katowicach trwa jeszcze budowa dwóch innych centrówprzesiadkowych – Brynów i Zawodzie, które na południe i na wschód od centrummiasta ułatwią przesiadki z samochodów i autobusów na tramwaje. Niewielkiecentrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym Ligota funkcjonuje już od kilkumiesięcy.
Węzeł Sądowa jest jedyną inwestycją I etapu budowyKatowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych dotowaną z ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Pozostałe trzy (Ligota,Brynów i Zawodzie) wspierają środki Regionalnego Programu Operacyjnego Woj.Śląskiego – z puli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
W drugim etapie Katowickiego Systemu Zintegrowanych WęzłówPrzesiadkowych powstać mają węzły park&ride powiązane z koleją: Piotrowicei Podlesie, a także węzeł: Kostuchna – położony na końcu planowanej nowej liniitramwajowej.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze