TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

ZKM Gdynia podsumował badania z 2015 roku
TransInfo.pl - Opublikowano: 16.05.2016 17:26:17
fot. trojmiasto.pl

Gdyński Zarząd Komunikacji Miejskiej przedstawił raport z badań preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gdyni przeprowadzonych w 2015 r.

W raporcie przedstawiono najważniejsze wyniki badań marketingowych preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gdyni w 2015 r. Badania zostały przeprowadzone metodą wywiadu indywidualnego, pogłębionego, ustrukturyzowanego, na 1% (2 000 respondentów) losowo wybranej próbie mieszkańców w wieku 16-75 lat. Uwzględniono proporcjonalności doboru próby w stosunku do populacji, analizowanej w przekroju liczby mieszkańców dzielnic, płci i wieku.

Badania zostały zaprojektowane, przetworzone i przeanalizowane przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni we współpracy z Katedrą Rynku Transportowego Uniwersytetu Gdańskiego. Pomiar przeprowadzili ankieterzy PBS Partner in Business Strategies w Sopocie. Poprzednie badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gdyni zrealizowano analogiczną metodą w 2013 r.

Wskutek przeprowadzenia badania osiągnięto różne wyniki. Oto najważniejsze z nich:

  • udział gospodarstw z samochodem osobowym ? 72%
  • udział głównych użytkowników samochodu wśród mieszkańców posiadających prawo jazdy ? 43%
  • największy odsetek gospodarstw domowych z samochodem osobowym znajduje się w Małym Kacku(90%), a najmniejszy w Chyloni (61%)
  • udział mieszkańców podróżujących zawsze lub przeważnie komunikacją zbiorową ? 47%
  • udział mieszkańców podróżujących zawsze lub przeważnie samochodem osobowym ? 41%
  • udział transportu zbiorowego w realizacji podróży miejskich wykonanych z użyciem środków transportu wynosi 40%, natomiast samochodów osobowych ? 58%(bez uwzględnienia podróży pieszych).
  • udział transportu zbiorowego w realizacji podróży miejskich z uwzględnieniem podróży pieszych wynosi 36%, natomiast samochodów osobowych ? 52%
  • do miejsca pracy położonego w Gdyni dojeżdża 67% dojeżdżających do pracy
  • do miejsca nauki położonego w Gdyni dojeżdża 63% dojeżdżających do miejsca nauki
  • średni czas dojazdu do miejsca pracy samochodem wynosi 20,0 min, a do miejsca nauki ? 20,4 min
  • średni czas dojazdu do miejsca pracy komunikacją miejską wynosi 39,2 min, a do miejsca nauki ? 35,7 min
  • statystyczny gdynianin realizuje od poniedziałku do piątku średnio 1,65 podróży niepieszych dziennie
  • najwyższą ruchliwością komunikacyjną charakteryzują się osoby jednocześnie pracujące i uczące się (2,35 podróży/dobę), najmniejszą natomiast renciści (0,88 podróży/dobę)
  • najważniejszymi przyczynami wyboru samochodu osobowego w podróżach miejskich są w kolejności: większa wygoda, krótszy czas podróży i przewóz rzeczy lub zakupów
  • najważniejszymi przyczynami wyboru komunikacji miejskiej w podróżach wmieście są w kolejności: korzystanie z samochodu przez inną osobę, trudności z parkowaniem w miejscu docelowym, opłaty za parkowanie
  • trzema najważniejszymi postulatami przewozowymi zgłaszanymi po adresem komunikacji miejskiej są w kolejności: bezpośredniość, punktualność i częstotliwość
  • gdyńska komunikacja miejska uzyskała ogólną ocenę 4,24 w skali ocen od 2 do 5
  • wydzielenie buspasów na ulicach trójpasmowych akceptuje ? 73%mieszkańców, na ulicach 2 pasowych ?29%

Z pełną treścią raportu można zapoznać się tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdynia
badania marketingowe

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....