TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Zielona Góra – nadchodzi elektroniczna rewolucja
Zielona Góra – nadchodzi elektroniczna rewolucja

Pod koniec października br. MZK Zielona Góra rozszerzyła swój dotychczasowy (działający od 1 stycznia 2007r) system informacji pasażerskiej o wyświetlacze na kolejnych dwóch przystankach. Zostały na nich zamontowane podwójne, dwustronne wyświetlacze ciekłokrystaliczne LCD 40”fińskiej firmy Seasam. Warto dodać, że poprzednio były to wyświetlacze LED-owe. Dane do nowych tablic dostarczane są za pomocą lokalnej bezprzewodowej sieci LAN, którą to również dostarczył Seasam. –„To pokazuje, że możliwe jest dostarczanie w jednym systemie informacji pasażerskiej różnymi kanałami telekomunikacyjnymi (poprzednio radiowo) danych do wyświetlaczy”–mówi Dariusz Mencel z firmy Seasam. Napisy o odjazdach przy 6 wyświetlanych liniach są widoczne z ponad 25 metrów. Dodatkowo pochylenie ekranów zabezpiecza przed bezpośrednimi odblaskami słonecznymi.

Dalsze tablice po stronie UE
Nowe autobusy i tablice elektroniczne na przystankach to dopiero początek zmian. Za dwa lata pojawią się karty elektroniczne, którymi zapłacimy za przejazd. Aby tak się stało potrzebne jest 6 mln zł z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Drugie tyle miasto musi dołożyć z własnych środków. Stosowny projekt trafił do marszałka i czeka na przyznanie dotacji. Na co zostaną przeznaczone fundusze unijne? Przede wszystkim na zakup 13 nowych autobusów: trzech przegubowych i dziesięciu krótkich. Według optymistycznych założeń wyjechałyby w trasy już w połowie przyszłego roku. Obecnie zakład dysponuje 79 pojazdami. Nie są najnowsze, ich średnia wieku wynosi 12 lat. Po raz ostatni MZK wzbogaciło się o nowe autobusy na przełomie lat 2005-2006. Po tym okresie braki w taborze uzupełniano wyłącznie pojazdami używanymi. Projekt obejmuje nie tylko Zieloną Górę, ale także gminę wiejską Zielona Góra: Czerwieńsk, Zabór i Świdnicę, gdzie docierają miejskie autobusy.


Na zakupie pojazdów się nie skończy. Miejski Zakład Komunikacji planuje prawdziwą elektroniczną rewolucję. Klienci MZK mają odczuć poprawę jakości systemu informacji przystankowej. Na przystankach autobusowych zostanie zamontowanych 5 nowych elektronicznych tablic z ekranami LCD. Wszystkie pokażą sześć kolejnych odjazdów autobusów. Dotychczas tablice wyświetlają tylko trzy najbliższe kursy. Owszem MZK przy Focus Mall testuje ekran z większą ilością odjazdów, ale informacje na nim umieszczone są niekiedy nieczytelne. Nowe ekrany byłyby większe i dokładniejsze. Najbardziej spektakularną zmianą, która wprowadzi MZK w dwudziesty pierwszy wiek jest wprowadzenie biletu elektronicznego z funkcją tzw. elektronicznej portmonetki. Pasażerowie, którzy skorzystają z tej możliwości zapomną o kasowaniu biletu. Zamiast tego przeciągną zbliżeniową kartę elektroniczną przed czytnikiem w autobusie. Karta zastąpi zarówno bilety sieciowe jak i jednorazowe. Będzie ją można „doładować”: w punktach doładowania w sieci sprzedaży i w czterech automatach umieszczonych w mieście. –„To bardzo skomplikowany system. Zamierzamy go wdrożyć w 2011 roku. Dopiero w przyszłości zastanowimy się nad rozwiązaniami technicznymi”- mówi dyrektor MZK Barbara Langner. Nie oznacza to jednak odesłania tradycyjnego papierowego biletu do lamusa. Karta elektroniczna będzie rozwiązaniem alternatywnym dla systemu biletowego. Bilety nie znikną choćby dlatego, że utrudniłoby to życie turystom - wyjaśnia dyrektor Barbara Langner. Bilety z automatu najprawdopodobniej będą droższe niż przejazd za pomocą karty elektronicznej. Wysokość stawek zapewne ustali nowa Rada Miasta w przyszłym roku. MZK przymierza się do wprowadzenia taryfy odcinkowej. Miasto zostałoby podzielone na kilka stref, a cena za przejazd byłaby uzależniona od ilości przejechanych przystanków.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zielona Góra
Seasam

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....