Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zatoka Gdańska: sprzedaż biletów metropolitalnych rośnie

infotrans
04.04.2015 20:20
0 Komentarzy

MZKZ

G poinformował, że sprzedaż biletów metropolitalnych wciąż rośnie. Całkowita liczba sprzedanych biletów w 2014 r. (654 777 szt.) była wyższa o 26% w stosunku do całkowitej liczby sprzedanych biletów w 2013 r. (521 113 szt.). Natomiast wartość sprzedanych biletów metropolitalnych w 2014 r. (22 385 353,18 zł) wzrosła o 8% w stosunku do wartości z roku 2013 20 774 602,32 zł).W 2014 r. sprzedano:•157 606 biletów miesięcznych i 30-dniowych –wzrost o 6% w stosunku do 2013 r.;•27 022 bilety 72-godzinne –wzrost o 11% w stosunku do 2013 r.;•202 988 biletów 24-godzinnych –wzrost o 13% w stosunku do 2013 r.;•267 161 biletów jednoprzejazdowych –wzrost o 59% w stosunku do 2013 r.Biorąc pod uwagę poszczególne rodzaje biletów, w strukturze sprzedaży biletów miesięcznych i 30-dniowych dominowały bilety metropolitalne wszystkich organizatorów w cenie 220 zł normalny i 110 zł ulgowy. Ich sprzedaż stanowiła 29% ogółu sprzedanych biletów miesięcznych i 30-dniowych. Niewiele mniejszy udział –27%, miały bilety metropolitalne dwóch organizatorów ZKM w Gdyni + kolej w cenie 186 zł normalny i 93 zł ulgowy. Ponadto, w segmencie biletów 24-godzinnych, dominowały bilety dwóch organizatorów ZTM w Gdańsku + kolej. Ich udział w łącznej liczbie sprzedawanych biletów 24-godzinnych wyniósł 48%. Natomiast w segmencie biletów 72-godzinnych dominowały bilety metropolitalne wszystkich organizatorów (84%). Warto zwrócić uwagę, że w segmencie biletów jednoprzejazdowych najwiekszą popularnością wsród pasażerów cieszyły się bilety jednoprzejazdowe na linie zwykłe. Ich udział stanowił 89% w ogólnej liczbie sprzedanych metropolitalnych biletów jednoprzejazdowych. Uwzględniając podział sprzedanych biletów metropolitalnych według taryfy, dominowały bilety ulgowe. W strukturze sprzedaży biletów miesięcznych i 30-dniowych stanowiły one 60% sprzedanych biletów. W segmencie biletów 24-godzinnych bilety ulgowe stanowiły 79%, a 72-godzinnych – 51% ogółu sprzedanych biletów. Wyjątkiem są bilety jednoprzejazdowe, gdyż bilety normalne odgrywały dominującą rolę w ich sprzedaży i stanowiły 71% ogółu sprzedanych jednoprzejazdowych biletów metropolitalnych.Warto zauważyć, że coraz więcej pasażerów kupuje bilety za pośrednictwem strony internetowej. W 2014 r. przez internet zostało zakupionych 26 412 biletów metropolitalnych. Stanowiło to 17% wszystkich sprzedanych biletów okresowych –o 2% więcej niż w roku 2013.

Komentarze