TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Z krajami bałtyckimi o Rail Baltica i Pakiecie Mobilności
TransInfo.pl - Opublikowano: 11.12.2019 13:30:35
Z krajami bałtyckimi o Rail Baltica i Pakiecie Mobilności

Transeuropejski szlak kolejowy Rail Baltica był przedmiotem rozmów na sesji roboczej premierów i ministrów ds. transportu krajów bałtyckich (Litwy, Łotwy, Estonii i Polski) oraz przedstawicieli Komisji Europejskiej. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka odbyło się 6 grudnia 2019 r. w Rydze.

Głównym zadaniem spotkań w takim formacie, w tym roku pod przewodnictwem Łotwy, jest wzmacnianie bezpieczeństwa w regionie oraz reprezentacja wspólnych interesów w UE. Jednym priorytetów współpracy jest infrastruktura i rozwój projektu Rail Baltica, jako ważnego, regionalnego odcinka transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T Morze Północne-Bałtyk.

Rail Baltica

- Rail Baltica będzie odgrywała ważną rolę dla rozwoju transportu pasażerskiego, jak również towarowego. Będzie stanowić skuteczną odpowiedź na marginalizację transportu kolejowego na osi północ-południe spowodowaną wieloma zaszłościami historycznymi. Europa Środkowo-Wschodnia i Południowa potrzebuje dalszego rozwoju infrastrukturalnego, aby tym samym zwiększyć potencjał gospodarczy całej Wspólnoty i umożliwić rzeczywiste wdrożenie w życie postulatów wolnego przepływu ludzi, towarów i usług, bez barier natury transportowej lub administracyjnej - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, zwracając także uwagę na aspekt ekologiczności transportu kolejowego, co wpisuje się w cele nowej Komisji Europejskiej ("zielona agenda").

Szlak kolejowy Rail Baltica w przyszłości połączy Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię i Finlandię. Prezentując przedsięwzięcie minister Adamczyk zaznaczył, że wdrożenie projektów na sieci bazowej TEN-T wymaga od każdego z zainteresowanych państw jednakowej determinacji w działaniach.

Strona polska konsekwentnie i zgodnie ze swoim zobowiązaniem realizuje zadania inwestycyjne na trasie Rail Baltica, dostosowując infrastrukturę do wymaganych standardów. Na całym polskim odcinku będzie to linia dwutorowa, zelektryfikowana, o wysokich parametrach prędkościowych. W 2017 roku oddany został do użytku zmodernizowany odcinek Warszawa – Sadowne. Obecnie trwają prace na odcinku Sadowne - Czyżew, a odcinek Czyżew-Białystok jest w fazie postępowania przetargowego. Ostatni odcinek, od Białegostoku do granicy z Litwą, zostanie ukończony do 2026 roku. Rozmówcy z państw bałtyckich oraz Komisji Europejskiej gratulowali Polsce dotychczasowych oczywistych postępów w realizacji przedmiotowej inwestycji, stawiając Polskę za wzór w swoim gronie.

Rozmowy o Pakiecie

Premierzy i ministrowie omówili również toczące się prace nad unijnymi przepisami Pakietu Mobilności I, które regulować będą działalność branży samochodowego transportu międzynarodowego. Od października 2019 r. prowadzone są w tej sprawie negocjacje trójstronne (tzw. trilogi) między Radą, Parlamentem Europejskim i Komisją Europejską. Ministerstwo Infrastruktury uważa, że konsekwencje przepisów proponowanych w ramach Pakietu Mobilności I dla międzynarodowego transportu drogowego będą miały długoterminowy wpływ również na gospodarkę UE, dlatego apeluje o przeprowadzanie pogłębionych analiz wpływu nowych rozwiązań.

- Rozumiemy ambitne cele klimatyczne UE, zatem tym bardziej niezrozumiałe są antyśrodowiskowe propozycje w ramach części rynkowej i socjalnej Pakietu Mobilności I. Mam tu na myśli przede wszystkim zaproponowany przez Parlament Europejski obowiązek regularnego powrotu pojazdu do kraju siedziby czy wprowadzenie ograniczeń w wykonywaniu usług kabotażowych. Są to rozwiązania niewpisujące się w cele europejskiej polityki prośrodowiskowej z uwagi na to, że rezultatem ich wprowadzenia będzie wzrost pustych przebiegów, zmniejszenie efektywności przewozów, a zatem i wzrost emisji CO2 - podsumował minister Andrzej Adamczyk.

Ponadto minister Adamczyk podniósł temat współpracy z państwami bałtyckimi i Finlandią w ramach innych bardzo ważnych projektach infrastrukturalnych, takich jak Via Baltica i Via Carpatia. Już pod koniec 2022 roku kierowcy pojadą nowoczesną, zmodernizowaną drogą ekspresową od Warszawy do granicy polsko-litewskiej w Budzisku. Via Baltica w Ełku połączy się z Via Carpatią, w przypadku której również trwa obecnie proces inwestycyjny na całym polskim odcinku szlaku (ok. 700 km).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MI
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....