TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Wywiad z Damianem Grabowskim z Arriva Polska
TT-CEE - Opublikowano: 03.10.2015 13:08:31
Wywiad z Damianem Grabowskim z Arriva Polska

Zbliża się konferencja ?Transport Ticketing Central & Eastern Europe?, która odbędzie się w dn. 7-8 października 2015 w hotelu InterContinental w Warszawie. O wyzwaniach rynku transportowego i roli nowoczesnych systemów biletowych w specjalnym wywiadzie opowiada Damian Grabowski, dyrektor zarządzający Arriva Polska, jeden z prelegentów na konferencji.

Jakie strategie działania w trudnych warunkach rynkowych stosują firmy transportowe aby ulepszyć odbiór przez pasażera?

Dobry transport publiczny powinien być przeliczany jako koszt na pasażera, nie jako suma wydatków. Istnieje potrzeba inwestycji zarówno w infrastrukturę i pojazdy, jak i połączony system informacji pasażerskiej dla wielu środków transportu.

Rozkład jazdy powinien być stały i cykliczny a przesiadki dobrze i stabilnie skomunikowane. Przerwy pomiędzy pociągami na danej linii nie mogą być przesadnie długie, już powyżej dwóch godzin można zauważyć malejącą frekwencję pasażerów oraz przejście na transport prywatny.

Nasze doświadczenia w Polsce wzmocniły przekonanie o potrzebie pełnego i przejrzystego planowania podróży ?od drzwi do drzwi?.

W Polsce cena biletu jest bardzo ważna dla pasażerów. Muszą oni mieć łatwy dostęp do tej informacji. Istotne jest również, aby cena była taka sama w każdym kanale dystrybucji.

Bezpieczeństwo i komfort podróży, zarówno dla pasażerów, jak i pracowników, są kluczową kwestią transportu publicznego.

Na polskim rynku, interoperacyjność między przewoźnikami jest niezbędna, podobnie jak współpraca z zarządcami infrastruktury.

W jaki sposób Arriva RP wprowadza innowację dla przyszłości transportu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej?

Wprowadzamy międzynarodowe połączenia między Toruniem Berlinem, stosujemy najlepsze praktyki oraz najnowsze zasady do naszych działań. Oznacza to, że współpracujemy również z innymi przewoźnikami w zakresie podwykonawstwa, jak i międzynarodowego planowania podróży oraz współtworzenia różnych platform sprzedaży biletów.

Kluczem do uniknięcia konieczności przesiadek na granicy województw jest wzajemne podwykonawstwo.

Kiedy Polska osiągnie pełną interoperacyjność? Jaka jest Państwa wizja w tym zakresie?

Rynek powinien być konkurencyjny i otwarty na różnych przewoźników i operatorów. Przepisy powinny otworzyć pole do zdrowej konkurencji, a nie blokować rynek. Przewozy Regionalne są dobrym - a właściwie złym - tego przykładem. Przewoźnikowi temu przyznano pięcioletni kontrakt na obsługiwane przez niego linie i nie tylko. Odbyło się to bez konkurencyjnej procedury przetargowej pozwalającej prywatnym podmiotom złożyć swoje oferty.

W Polsce powinien funkcjonować jednolity i otwarty system sprzedaży biletów z dostępem dla każdego przewoźnika i agenta. Spodziewamy się, że poprawa infrastruktury do 2020 r. sprawi, iż kolej będzie zyskiwać na popularności.

Jaką rolę będą odgrywać instytucje prywatne i publiczne w pełni interoperacyjnej Polsce?

Powinien funkcjonować jeden bilet dla wielu środków transportu - dobrym przykładem jest usługa pociągu połączonego z autobusem między Bydgoszczą a Świeciem i Chełmnem. Przeszkody prawne, różne dotacje do ulg ustawowych, zniżki ograniczają interoperacyjność. Trudności te muszą zostać zredukowane, a docelowo usunięte.

Rolą organizatora transportu jest stworzenie niezawodnej, adekwatnej sieci połączeń. W obrębie województw powinna funkcjonować wspólna taryfa oraz zintegrowane bilety między operatorami. Centra przesiadkowe powinny zapewnić pełną informację dla pasażerów i pełną dostępność biletów. Aby to osiągnąć niezbędna jest współpraca między operatorami.

Jaka jest obecna oraz przyszła perspektywa rozwoju transportu kolejowego? Czy wydarzenia takie jak ?Transport Ticketing Central & Eastern Europe? pomagają kształtować jej przyszłość?

Po wielu latach bez inwestycji, trwa program odbudowy kolei w Polsce. Duże ośrodki miejskie zainwestowały w infrastrukturę i już odczuły pozytywne skutki w postaci wzrostu liczby pasażerów. Rozwój sieci drogowej spowodował natomiast wzrost znaczenia transportu indywidualnego między mniejszymi miastami od czasu Euro 2012.

Liczba pasażerów spadała ze względu na niedogodności spowodowane pracami remontowymi, wzrost liczby przewoźników i tendencje do ograniczania sieci dostępnych połączeń kolejowych. Łączyło się to z problemami organizacyjnymi PKP (PLK). Tendencja ta powinna się odwrócić w okresie od 3 do 5 lat.

Konferencje takie, jak ?Transport Ticketing Central & Eastern Europe?, ułatwiają wymianę doświadczeń i pozwalają uniknąć rozwiązań które się nie sprawdziły. Wydarzenie to pomaga stworzyć wspólną wizję przyszłego transportu, w którego centrum znajduje się pasażer. Jest to dobre miejsce, aby omówić obecne trendy, jak i możliwości pojawiające się na rynku.

Należy pamiętać o tym, że transport publiczny nie jest jedynie koniecznym wydatkiem, statystyką czy przedsięwzięciem. Jest to dobro wspólne umożliwiające bezpieczne i pewne podróże. To szansa dla wszystkich, którzy z różnych względów nie podróżują we własnym zakresie, aby móc w pełni funkcjonować w społeczeństwie. Wielu właścicieli samochodów zapomina, że transport publiczny jest bezpieczniejszy, tańszy, przyjazny dla środowiska oraz niezastąpiony w dużych ośrodkach miejskich.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Transport Ticketing Central & Eastern Europe
konferencja
systemy biletowe
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....