TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Wrocław: Tramwajowe przygotowania do EURO 2012
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 15.04.2008 17:05:11
Wrocław: Tramwajowe przygotowania do EURO 2012

Do przetargu zgłosiło się pięciu kandydatów. –„Otworzyliśmy wnioski firm o dopuszczenie ich do przetargu. Tramwaje chcą nam dostarczyć firmy: Siemens, Skoda Transportation, Bombardier, francuski Alstom i szwajcarski Stadler –wylicza Zbigniew Komar z Departamentu Infrastruktury i Gospodarki UM. Teraz rozpocznie się etap analizy złożonych dokumentów, a później –zostanie przesłana do nich specyfikacja przetargu. Po złożeniu ofert poznamy ceny i ostatecznie –zwycięzcę. Planowany termin dostawy to koniec 2011 r., czyli tuż przed EURO 2012.
Jakie tramwaje?
Nowe tramwaje mają być przede wszystkim niskopodłogowe i dwukierunkowe. Co do niskiego przebiegi podłogi nie mamy pytań, natomiast kwestia dwukierunkowości to nowa koncepcja we Wrocławiu. –„Drzwi w tramwajach będą z dwóch stron, a kabina motorniczego będzie na początku i na końcu składu. Dlatego pętla nie będzie im potrzebna i Tramwaj Plus będzie jeździł podobnie jak metro. Chcemy, aby różnica między zwykłą linią a tą była widoczna, choćby tak jak między zwykłymi pociągami a InterCity –wyjaśnia Paulina Tyniec z urzędu miasta na łamach lokalnego dodatku Gazety Wyborczej.
Zdaniem przedstawicieli magistratu najwcześniej nowe składy pojawią się w pod koniec 2011 r. –na trasie z Gaju na Kozanów oraz z Leśnicy na Sępolno. Później tramwaje niskopodłogowe pojawią się na odcinku z Biskupina na Oporów. Inwestycja obejmuje także modernizację dotychczasowych linii, budowę stacji zasilania, węzłów przesiadkowych oraz dalszy zakup 8 tramwajów na linię Biskupin –Oporów. Całość będzie kosztowała blisko 800 mln zł.
Nowe trasy –kiedy?
Co oczywiste –wszystkie nowe tramwaje pojadą nowymi torowiskami wydzielonymi z jezdni. Jednak jak na razie obie trasy –którymi mają pojechać pojazdy w ramach projektu Tramwaj Plus –są tylko na papierze. Widomo, że jedna z nich ma przebiegać z Gaju na Kozanów i Stadion na Maślicach;druga –z Leśnicy na Sępolno. Spółka Wrocławskie Inwestycje, która nadzoruje tego typu strategiczne inwestycje w mieście, już zbiera dokumentacje do realizacji pierwszego fragmentu połączenia tramwajowego Legnicka –stadion piłkarski na Maślicach, a dokładniej: do  odcinka od przecięcia ul. Pilczyckiej do krańcówki przy planowanym stadionie.  –„Zakładamy, że zgodnie z planem przetarg na realizację tego odcinka pownośmy ogłosić pod koniec roku –mówi Marek Szempliński, rzecznik pasowy WI. –Zgodnie z przyjętą przez nas strategią przetarg będzie dotyczył zarówno projektu, jak i jego wykonawstwa. Dlatego zakładamy, że pierwsze prace powinny ruszyć pod koniec 2009 r. i zakończyć się w 2011 r.”Projekt zakłada budowę także dwóch stacji przesiadkowych: na ulicy Dworskiej i na skrzyżowaniu ulic Legnickiej i Wejherowskiej.
Tramwaj Plus –scenariusz
Na stronie internetowej Wrocławskich Inwestycji możemy znaleźć rozpiskę planu realizacji projektu Tramwaj Plus (http://www.wi.wroc.pl/html/inwestycje.html), w tym następujące zadania o kryptonimach: 02061 - etap I - Trasa tramwajowa na Gaj;02062 - Trasa tramwajowa Wielka Wyspa - Oporów w zakresie zadań: 3.1 (Grabiszyńska) i 3.3 Stacja przetwornikowa 'Fiołkowa';02063 - trasa tramwajowa łącząca skrzyżowanie Legnicka-Na Ostatnim Groszu ze Stadionem Piłkarskim Euro 2012 przez osiedle Kozanów;02064 - trasa tramwajowa Leśnica - Wielka Wyspa w zakresie zad. 2.2 Stacja zasilania 'Złotniki';2065 - etap II - trasa tramwajowa na Nowy Dwór. Niestety brak informacji o terminie realizacji tych inwestycji. Również rzecznik Wrocławskich Inwestycji niewiele mógł na powiedzieć w tej sprawie. Zakładając, że nowe tramwaje mają pojawić się najpóźniej pod koniec 2011 można zakładać, że nowe torowiska będą na nie czekały.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
budowa
transport

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....