TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Wrocław też myśli o podwyżce cen biletów: 4,60 za normalny
TransInfo.pl - Opublikowano: 17.07.2020 12:00:13
Wrocław też myśli o podwyżce cen biletów: 4,60 za normalny

23 lipca wrocławscy radni zadecydują, czy podnieść ceny biletów i wysokości kary dla "gapowiczów".

Tym samym Wrocław to kolejne miasto po Poznaniu, Trójmieście, Krakowie, Grudziądzu, które w ten sposób chce walczyć z ubytkami w komunikacyjnym budżecie, wywołanymi przez COVID-19.

Podwyżka ma nastąpić jednak dopiero w styczniu 2021 roku.

Kryzysowy spadek

Wrocław ocenia, że wciąż z tramwajów i autobusów korzysta 30-40 procent mniej pasażerów. Ostatnia zmiana cen biletów miała miejsca 10 miesięcy temu, we wrześniu 2019 roku, ale wówczas bardziej o promocję miejskiej komunikacji. Teraz to walka o przetrwanie. Zgodnie z szacunkami urzędników, wprowadzenie w życie nowej uchwały spowoduje wzrost dochodów gminy z tytułu sprzedaży biletów o około 35,7 mln zł w skali roku.

-"Zmiana cen biletów, co należy podkreślić, dotyczyć ma w szczególności osób nie będących stałymi użytkownikami komunikacji miejskiej, korzystających z niej sporadycznie, osób przyjezdnych. Pasażerowie dojeżdżający codziennie do pracy czy uczelni komunikacją miejską, rozliczający się we Wrocławiu z podatku dochodowego, będą mogli kupować imienne bilety okresowe w niezmienionej cenie, zatem nie odbije się to niekorzystnie na ich budżetach domowych – czytamy w uzasadnieniu uchwały.

Jak czytamy w dokumencie, podstawową przyczyną korekty cen biletów są skutki zaistniałej na terenie całego kraju pandemii COVID-19, w wyniku której szczególnie mocno ucierpiał sektor transportu publicznego, który jest deficytowym obszarem działalności miasta.

-"Należy zaznaczyć, iż od marca br. notowany jest drastyczny spadek odbywanych podróży komunikacją miejską Wrocławia, a co za tym idzie, także spadek dochodów organizatora miejskiego transportu zbiorowego z tytułu sprzedaży biletów. Spadek ten osiągnął odpowiednio w kolejnych miesiącach (względem analogicznego miesiąca 2019 roku) poziom: marzec 2020 r. – 45%, kwiecień 2020 r. – 85%, maj 2020 r. – 66%. W kolejnych miesiącach 2020 roku prognozowane jest utrzymanie się spadku sprzedaży biletów na poziomie ok. 30- 40% względem analogicznych miesięcy 2019 roku – argumentuje magistrat.

Nowa stawki

Podobne, jak we wszystkich polskich miastach preferencyjne stawki obejma mieszkańców miasta. Projekt cennika obejmuje m.in. :

  • wzrost biletu normalnego za przejazd jednorazowy – z 3,40 na 4,60 zł;

  • bilet czasowy półgodzinny zamiast 3 złotych kosztować ma 4 zł;

  • 24-godzinny bilet zamiast 11 zł będzie kosztował 15 zł

  • bilety tygodniowe, 30-dniowe i miesięczne pozostaną w takiej samej cenie – pod warunkiem płacenia podatków we Wrocławiu.

Po podwyżce kara za jazdę na gapę ma kosztować aż 240 złotych (aktualnie to 120 złotych), a w przypadku, gdy ktoś będzie się ociągał z uregulowaniem, należności podskoczy do 280 złotych.

-"Powyższa zmiana ma na celu dostosowanie wysokości opłaty dodatkowej do poziomu stosowanego w innych dużych miastach w Polsce oraz spowoduje zwiększenie efektywności windykacji należności z tytułu opłat dodatkowych, poprzez umożliwienie operatorom transportu publicznego zgłoszenie dłużnika do Biura Informacji Gospodarczej. Zgodnie z ustawą z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnieniu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, możliwość przekazania informacji o zobowiązaniu uzależniona jest od jego minimalnej wysokości, która wynosi 200 zł. Prognozuje się również, iż nowy poziom opłaty dodatkowej będzie miał prewencyjne znaczenie i zmobilizuje część pasażerów do zakupu biletów, ograniczając liczbę tzw. gapowiczów w komunikacji miejskiej – czytamy w uzasadnieniu uchwały.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bilet
budżet
Wrocław

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....